Volvo a creat şi un camion articulat de construcţii, propulsat electric pe bază de hidrogen

21 Iunie 2022, 13:01
Redacţia PiataAuto.md
Suedezii de la Volvo au demarat şi dezvoltarea camioanelor cu propulsie electrică ce nu folosesc baterii electrice pentru a-şi stoca energia necesară, ci pile de combustibil, care folosesc hidrogenul pentru a-şi genera electricitatea, după un principiul folosit de ceva timp de Toyota Mirai, de exemplu. Ieri anunţam despre un camion din clasa de 40 de tone, creat de Volvo şi livrat primilor clienţi sub formă de teste, iar azi vorbim şi despre un alt camion pe hidrogen, lansat de divizia de echipamente de construcţie a celor de la Volvo.
E vorba de modelul Volvo HX04, camion creat în urma unui proiect de studiu lansat încă în 2018, şi definitivat acum până la formă de pre-producţie. E un camion articulat în toate legea, creat pentru şantiere de construcţii în mod special, dar cu drept de a ieşi şi pe drumurile publice. Diferenţa e că structura camionului e formată din două segmente, articulate între ele în punctul din spatele cabinei, după principiul unor buldozere folosite în construcţii. Dar şi pentru o asemenea formulă a fost găsită soluţia pentru a încorpora propulsia pe hidrogen.
Astfel, întregul camion e propulsat pur electric, până şi sistemul hidraulic fiind dirijat de pompe electrice. Camionul păstrează toată funcţionalitatea unui camion normal, iar Volvo are deja şi asemenea camioane pur electrice, cu baterii. Diferenţa e că acolo ele au nevoie de timpi de încărcare periodic, unele fiind capabile să lucreze o zi întreagă. Acest camion, însă, are rezervoare de hidrogen, în care încap 12 kg şi care sunt alimentate în circa 7 minute şi jumătate. Ulterior acel hidrogen e suficient pentru a produce electricitatea necesară pentru 4 ore de muncă intensă.
Fireşte, problema poate fi în alimentarea cu hidrogen, dar cei de la Volvo au instalat lângă locul de operare a camioanelor de test staţii mici şi estimează că pe şantierele mari, unde se munceşte câte minim jumătate de an sau mai mult, cu un număr mare de camioane, va fi rentabilă instalarea unor asemenea staţii pe durata lucrărilor, iar astfel în viitor toate echipamentele unui şantier pot fi fie pur electrice, fie electrice cu pile de hidrogen.
0
1,309
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!