Aceasta e noua generaţie VW Phaeton, care n-a mai ajuns a fi lansată din cauza maşinilor electrice

7 Iulie 2022, 20:41
Redacţia PiataAuto.md
Limitele tot mai severe de emisii pentru motoarele cu ardere internă, trendul tot mai accentuat spre mobilitate electrică — sunt noţiuni despre care auzim des. Toate aceste restricţii şi schimbări majore vin cu costuri imense, unele dintre care nu sunt doar financiare şi rămân a fi necunoscute. Astăzi, însă, grupul VW a făcut un gest de sinceritate şi regret nemaiîntâlnit, arătând lumii modelul care trebuia să fie noua generaţie Phaeton, un model care fusese desenat, proiectat şi desăvârşit, dar n-a mai ajuns a fi produs din cauza deciziei şefilor VW, în 2016, de a se concentra pe maşini electrice şi a da prioritate modelelor electrice ale grupului.
Foto: Prima generaţie VW Phaeton (stânga) şi cea de-a doua, nelansată (dreapta)

Aşadar, noul Phaeton era un model care venea să continue istoria magnificei prime generaţii de Phaeton, lansată în 2002. A fost prima limuzină de lux VW, care nu s-a vândut în număr imens, dar care din punct de vedere ingineresc a fost superbă şi extraordinară în fiecare bulon. Acea maşină era construită la prima fabrică transparentă VW, la propriu, cu pereţi transparenţi — într-atât de mândri erau cei de la VW de ingineria acelei maşini.
Foto: Prima generaţie VW Phaeton

Şi cu acelaşi entuziasm inginerii VW au dezvoltat şi succesorul. I-au redat un design în ton cu modelele proaspăt lansate pe atunci — Touareg şi Arteon, cu o parte frontală similară. Maşina era lată, somptuoasă, avea o prezenţă care inspira calitate şi lux. Designul fusese desvărşit în urma unui concurs intern între 4 concepte, câştigând cel desenat de designerii Pavone şi Bachorski. Iar la nivel tehnic, VW Passat D2, adică generaţia a doua, urma să fie construit pe platforma MLB, adică cea pe care sunt construite marile limuzine Audi, precum A8.
Interiorul era unul super tehnologizat pentru anul 2016, combinând frumos textura de lemn a planşei de bord cu display-urile mari. Cei de la VW reuşiseră să integreze într-un mod fascinant materialele clasice, naturale, cu spiritul hi-tech.
Phaeton urma să beneficieze de suspensie pneumatică standard, la fel ca şi predecesorul său, iar caroseria urma să fie construită în mare parte din aluminiu. Încă prima generaţie se lăuda cu o rigiditate torsională excepţională, iar datorită acestui fapt habitaclul nu scârţâia niciodată.
Cu alte cuvinte, inginerii şi designerii VW ne spun azi cu regret că au proiectat o a doua generaţie VW Phaeton cu aceeaşi predilecţie pentru calitatea absolută ca şi prima, cu acelaşi spirit de overengineering. Nu ne anunţă exact ce motoare urmau să se regăsească sub capotă, însă ne sugerează că acestea era motoare mari, cu cuplu şi puteri din belşug, aşa cum ar trebui să aibă un asemenea sedan. Iar şefii VW au pus ştampila roşie cu cuvântul ANULAT pe toată munca lor şi au trimis noua generaţie VW Phaeton în arhivele istoriei fără ca această să fi avut şansa de a se fi lansat!
Şi aflăm despre asta acum, la 6 ani distanţă, văzând trei designeri actuali ai VW cum privesc cu regret acest Phaeton nelansat. Acest Phaeton a plătit, aşadar, preţul pentru ca grupul VW să aibă azi electrice precum VW ID.4, Skoda Enyaq, Audi e-tron, Porche Taycan şi multe altele.
1
6,013
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!