Aceasta e o Dacia Logan de 220 CP din România, pregătită cu multă pasiune pentru motorsport, scoasă acum la vânzare

5 Iulie 2022, 20:32
Ilie Toma
Există multe Dacii modificate în România, dar dincolo de orice fantezie amatoricească, există şi Dacii duse la un nivel de ligă profesionistă adevărată, acolo unde orice pilot experimentat ar privi-o cu respect. Tocmai o asemenea Dacie admirabilă e şi exemplarul despre care vorbim azi, din România, deţinut şi perfecţionat de pilotul Cosmion Ion. Maşina are 220 CP sub capotă, cântăreşte 1.050 kg şi nu are nimic lăsat la voia întâmplării în construcţia sa.
Maşina are la bază un şasiu de Logan, dar caroseria e realizată din fibră de sticlă, pentru a fi uşoară. La interior există o cuşcă de protecţie profesionistă de motorsport, iar din habitaclu au fost aruncate toate lucrurile neesenţiale.
Motorul de sub capotă e unul de origine Renault, cu numele de cod F4R, deci nu e străin de Logan, mai ales că există regiuni ale lumii unde Sandero are un asemenea motor în versiunea de serie. Aici e o versiune puternic modificată, cu unitate de control de la Syvecs şi cu 220 CP la activ. Motorul e cuplat la o cutie secvenţială Sadev, cu 6 viteze, una din cele mai bune pe care ţi le-ai putea dori în motorsport.
Suspensia e de origine Intrax şi e reglabilă pe trei direcţii, cu control antiroll. Fireşte, şi frânele sunt modificate, de la Ksport. Maşina are 6 seturi de jante pe care le-a folosit şi pe care pilotul le vinde la pachet cu maşina.
Nici siguranţa nu a fost omisă, pe lângă cuşca de la interior existând şi un sistem de stingere automată a incendiilor, dar şi centuri specializate OMP.
Preţul acestei Dacia Logan reflectă doar într-o mică măsură efortul uriaş care a fost depus în această maşină. Pilotul din România cere 35.000 euro pe ea şi, deşi poate părea mult pentru un Logan, maşina a avut parte cu siguranţă de investiţii mai mari de-a lungul timpului.
Apropo, Dacia asta a concurat frumos în mai multe competiţii de motorsport din România şi chiar i-a adus şi locuri pe podium pilotului său, prin urmare e şi o maşină cu o istorie admirabilă de curse profesioniste.
Pilotul şi proprietarul acestei maşini, Cosmin, nu e la prima sa Dacie de competiţii. A mai avut un Logan de primă generaţie anterior, tocmai de asta, acest Logan era numit 2,0, fiind a doua iteraţie în cariera sa şi a a doua generaţie.
Acum Cosmin are deja un alt Peugeot de curse pe care l-a şi încercat la câteva evenimente recente.
Aşadar, Dacia galbenă de 220 CP despre care vorbim azi e un exemplar pregătit cu o abnegaţie rară, la un nivel cu adevărat profesionist, şi doar pentru efortul uriaş de care a beneficiat merită admirată.
Iar dacă cineva va avea bugetul necesar pentru o asemenea achiziţie, nu va cumpăra un soi de tuning experimental, ci o Dacia Logan modificată aşa cum ar face-o şi o uzină pentru competiţii profesioniste de motorsport.
0
7,958
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!