Menu
Acasă
Search
CITIRE ŞTIRE:

Acesta e un VW Golf GTI Mk1 restaurat până la perfecţiune în Elveţia, scos la vânzare la preţ exorbitant

25 Iulie 2022 - 20:29
Ilie Toma
Deşi generaţia actuală a lui Golf GTI nu mai străluceşte ca altă dată şi va pleca în curând în istorie, împinsă de modelele electrice, cum a făcut-o şi Passat-ul, primele generaţii de Golf, în special de Golf GTI, sunt tot mai căutate de colecţionari. În special prima generaţie de Golf GTI, deşi e cea mai puţin puternică dintre toate, e respectată pentru istoria din spatele apariţiei şi efectele pe care le-a avut în lumea auto pentru aproape jumătate de secol. Dar, totuşi, Golf-ul GTI despre care vorbim azi întrece orice estimări de preţ imaginabile.
Golf GTI a fost dezvoltat aproape în secret la VW, după ce o încercare a unui Golf sportiv a nimerit într-un moment nepotrivit în 1973, în plină criză a petrolului, iar şefii de la VW n-au mai vrut să audă despre noi eforturi. Totuşi, o echipă de doar 8 oameni din diverse departamente au dezvoltat aproape în secret maşina până la un nivel suficient de avansat încât să o poată prezenta conducerii, pentru a-i convinge că modelul ar trebui să existe, iar VW să-şi afirme prezenţa în motorsport cu un derivat din GTI.
VW Golf GTI a fost arătat public în 1975 şi a intrat în producţie în 1976. Maşina avea un motor de 1,6 litri, aspirat natural, cu o rată de compresie mai mare, ceea ce i-a permis să dezvolte 110 CP ş 140 Nm. Asemenea parametri în zilele noastre nu are nici măcar cel mai slab Golf, darămite o ediţie de performanţă. Dar primul Golf GTI cântărea doar 810 kg, deci aproape jumătate din cât cântăreşte Golf 8. Ulterior Golf-ul a mai primit actualizări la cutia de viteze şi un motor mai mare, însă doar cu 2 CP mai puternic, dar prima ediţie a lui Golf GTI Mk1 e cea care a făcut istorie, inventând cumva segmentul hot hatch-urilor.
Ei bine, noi vorbim azi tocmai despre un asemenea Golf GTI de primă ipostază. Maşina are doar 88.000 km parcurşi în istoria sa, cifră care e greu de crezut, dacă n-ar fi însoţită de un teanc de acte confirmative din Elveţia, acolo unde Golf a fost livrat nou în 1978 şi unde se mai află şi azi.
Motorul e, deci, cel original, la fel ca şi transmisia, dar totul, atât la partea mecanică, cât şi la cea estetică, a trecut printr-o restaurare completă şi minuţioasă. Maşina arată atât de impecabil, încât probabil nici când a ieşit de pe poarta uzinei nu avea un aspect atât de idealist.
Şi apoi, în cei 44 de ani de istorie a acestui VW Golf GTI Mk1, maşina a avut doar doi proprietari. Tocmai de asta, istoria maşinii e mult mai uşor de verificat.
Partea cea mai incredibilă e acest VW Golf GTI de primă generaţie, cu doar 110 CP sub capotă, costă acum 59.900 franci elveţieni, deci cam 60.500 euro! Pentru un Golf GTI!
Însă totul e explicat nu doar de istoria transparentă a maşinii, ci mai ales de starea sa restaurată cu o asemenea minuţiozitate. E un fel de maşină cu ştampila Swiss Quality, dacă vrei, adică ştampilă de calitate elveţiană.
Şi, ca toate produsele unde au lucrat meşterii elveţieni, preţul final e unul pe potriva ţării. Şi tot ca şi lingourile de aur din subsolurile băncilor elveţiene, maşina asta, aşa scumpă cum e, s-ar putea să nu-şi piardă niciodată valoarea.
DISTRIBUIE PRIETENILOR:
ALTE ŞTIRI RECENTE:
© 2021 Online Media
Urmăreşte-ne şi pe:
Facebook
YouTube
Instagram
Telegram
Twitter