Cum poate arăta un legendar Mercedes 300 SL Roadster, doar pentru restaurarea căruia s-au plătit 430 mii euro

22 Iulie 2022, 21:44
Redacţia PiataAuto.md
Mercedes 300 SL Roadster e unul din cele mai frumoase şi mai desăvârşite modele pe care le-a propus Mercedes vreodată, în toată istoria. Maşina asta a deschis o nouă epocă pentru Mercedes, o epocă în care marca germană a atins coardele sufletului pentru o lume întreagă. Era o maşină care dădea o nouă definiţie a ceea ce înseamnă vieţii de vis, succesului, împlinirii la volan. Era o maşină pe care a început a o adora şi visa toată lumea, dar pe care au ajuns s-o cumpere foarte puţini. La gloria uriaşă pe care o are 300 SL până în zilele noastre, cei mai mulţi dintre noi vor fi uimiţi să afle că modelul a fost produs doar în 3.258 exemplare, dintre care 1.400 au fost coupe-uri şi 1.858 roadster-e.
Iar noi vorbim azi tocmai de un roadster. Acest tip de caroserie s-a produs între 1957 şi 1963, iar maşina din acest articol a fost produsă în ultimul an. De fapt, modelul a beneficiat de un soi de facelift în 1962, primind frâne cu discuri şi motor dintr-un alt aliaj. Şi doar 210 asemenea roadster-e au fost fabricate.
Motorul de sub capota acestui W198 e unul cu 6 cilindri în linie, de 3,0 litri cilindree, de unde şi provine denumirea de 300 SL, iar SL vine de la super-leicht, adică super uşor. Maşina cântărea puţin peste 1.500 kg şi era într-adevăr mai uşoară decât altele din acele timpuri, făcând uz de aluminiu. În mod standard, maşina venea cu portbagajul şi capota din aluminiu, iar opţional putea comanda o caroserie realizată în întregime din aluminiu, însă doar 29 de asemenea exemplare au fost produse, iar maşina despre care vorbim azi nu e printre ele.
Puterea motorul era mai mult decât suficientă, însă, şi pentru o caroserie normală, acesta livrând 243 CP şi 294 Nm.
Încă la sfârşitul anilor 50, puterea era suficientă ca maşina să prindă prima sută în 9,3 secunde şi să atingă 235 km/h! Iar pe atunci aceşti parametri concurau cu modelele Ferrari, proiectare de Enzo Ferrari!
Exemplarul din imaginile acestui articol a fost livrat în SUA când a fost nou şi era de culoare gri, având habitaclul roşu. Se cunosc opţionalele bifate, printre ele fiind şi un radiou Becker, există şi invoice-ul iniţial de la uzină, dar istoria maşinii până în anii 90 nu e foarte detailată.
În anii 90, ea a fost importată în Olanda şi a stat acolo până în 2005, când a fost cumpărată de un pilot de curse din Berlin. Germanul a participat cu ea din start la un raliu istoric de peste 2.000 km, fără nicio problemă.
În 2010 maşina a fost preluată de un dealer de maşini clasice, care i-a făcut o inspecţie şi a dat verdictul că o va vinde doar celui care se va angaja să restaureze bijuteria. În sfârşit, după mai mult timp de aşteptare s-a găsit cineva care a cumpărat-o cu asemenea condiţii.
Apoi au urmat 6 ani de restaurare minuţioasă, care au costat în total 430 mii euro! Tot, dar absolut tot a trecut prin mâinile meticuloase ale atelierului Kiene Autotechnik, pentru ca maşină să arate aşa cum arată acum. Atelierul e considerat a fi cel mai experimentat în modelul 300 SL, prin urmare restaurarea de către aceştia e ca un al doilea certificat de naştere pentru această maşină.
Proprietarul din prezent a avut câţiva ani la dispoziţie să o savureze, iar acum a fost de acord să o vândă la o licitaţie ce va avea loc în august. Maşinile astea, în stare bună, la cât de rare şi adorate sunt, arareori se vând la preţul mai mici de 1 milion. Acest Mercedes, însă, a avut parte şi de o restaurare de 430 mii, aşa că nu ne mirăm să aflăm că preţul estimat de cei de la casa de licitaţii e între 2,0 şi 2,5 milioane de dolari!
0
1,701
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!