Ford anunţă planurile pentru uzina din Craiova după preluarea acesteia de Otosan

6 Iulie 2022, 09:51
Redacţia PiataAuto.md
Fabrica Ford din Craiova a fost preluată de curând de entitatea Ford Otosan din Turcia, care e la rândul său o structură deţinută de Ford în parteneriat cu un conglomerat industrial turcesc, numit Koc Holding. Schimbarea proprietarului juridic al Ford Craiova şi redenumirea acesteia în Ford Otosan Craiova a adus mai multe îngrijorări despre viitorul fabricii. Acum, cei de la Ford au anunţat oficial planurile pe care le au pentru fabrica din România, împreună cu cei de la Otosan.
În primul rând, cei de la Ford anunţă că fabrica din Craiova va avea un rol crucial în tranziţia Ford spre electromobilitate, dar şi în producţia de vehicule comerciale, or, cei de la Ford Otosan sunt specializaţi mai ales în producţia de asemenea vehicule în Turcia, precum şi în dezvoltarea şi producţia camionului Ford F-MAX.

Mai exact, Ford anunţă că viitoarea generaţie de Transit Courier, în versiuni van şi combi, care e concepută de Otosan, va fi produsă la Craiova începând cu anul 2023. O versiune pur electrică a acesteia va fi lansată în 2024.
Cea mai importantă şi liniştitoare veste e că modelul Puma, cel mai popular în gama Ford din Europa în prezent, va rămâne a fi produs la Craiova, iar din 2024 la Craiova va fi produs şi un Puma 100% electric.

Ford menţionează că de la preluarea fabricii din Craiova, acum 14 ani, a investit 2 miliarde de dolari în ea. De asemenea, Ford Otosan urmează să învestească 490 milioane de euro în următorii 3 ani.
Toate fabricile Ford din Europa au trecut recent prin programe majore de reîncadrare strategică, în contextul scăderii cererii pentru maşinile cu ardere internă în anumite segmente şi tranziţia spre maşini electrice. Fabrica Ford in Valencia, Spania, a fost declarată drept cea prioritară pentru a adopta majoritatea modelelor electrice noi. Cea din Koln, Germania, va trece printr-un program amplu de 2 miliarde de euro, pentru a se pregăti de producţia de maşini electrice, iar cea din Saarlouis, Germania, acolo unde se produce în prezent Focus, va fi, cel mai probabil închisă după ieşirea din producţie a actualei generaţii Focus. În acest context, fabrica din Craiova pare că se va concentra în viitor pe vehicule comerciale şi o perioadă şi pe Puma, în ambele cazuri fiind vorba şi de motoare cu ardere internă, şi din cele cu propulsie electrică. Cu alte cuvinte, la Craiova se vor produce modele create nu pe platforme noi, dedicate exclusiv modelelor electrice, ci pe platforme convenţionale adaptate şi propulsiei electrice.
1
3,346
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!