Ingineria celei mai mari nave militare moderne, construită în România la şantierul din Galaţi

7 Iulie 2022, 16:41
Redacţia PiataAuto.md
Industria construcţiilor navale din România, cândva una din cele mai de anvergură de pe continentul european, continuă să genereze noi exemple admirabile ale unor nave moderne, care prind forme la şantierele navale din România. Dacă acum câteva luni vorbeam despre nava electrică autonomă Yara Birkeland, a cărei structură a fost construită la şantierul naval din Brăila, azi vorbim despre nava militară Den Helder, construită la Galaţi.
Foto: Schiţa navei militare Den Helder, construită la Galaţi

Aşadar, Marina Regală a Olandei a plasat o comandă de construcţie a unei noi nave cu rol principal de suport logistic în flota sa. Comanda a fost câştigată de compania Damen, care gestionează în prezent şantierul naval Galaţi, unul din şantierele navale cu cea mai veche istorie din România.
Foto: Şantierul naval Galaţi în zilele noastre

Noua navă militară, Den Helder, e una de suport logistic esenţial în flotă olandeză, ceea ce înseamnă că transportă la bord combustibil pentru alte nave şi pentru elicoptere de luptă, poate transporta orice alt echipament militar greu, are două locuri heliporturi pentru elicoptere militare şi două spaţii pentru decolare a dronelor. Nava mai are şi sisteme de apărare proprie la bord, iar pe lângă asta poate funcţiona şi ca un spital militar mobil, fiind capabilă să adăpostească un echipaj de 75 persoane şi alţi 75 de pasageri sau pacienţi. Comanda ei de către forţele olandeze a fost făcută după ce o navă veche cu rol similar a fost vândută către Peru, în 2014.
Noua navă, construită acum în România pentru flota olandeză, are 179,5 metri lungime şi 22 metri lăţime, fiind totodată una din cele mai mari nave militare construite vreodată în România. Den Helder e propulsată de 4 motoare diesel de origine Wartsila. E important să menţionăm că sunt în 4 timpi, or, multe dintre motoarele navale mari operează în 2 timpi.
Motoarele, de model Wartsila 31, sunt printre cele mai moderne motoare diesel navale din lume, fiind şi printre cele mai noi concepute de finlandezi. Modelul Wartsila 31 a primit la scurt timp după apariţia sa, în 2015, titlul de cel mai eficient motor diesel în 4 timpi din lume, titlu acordat oficial de Cartea Recordurilor Guiness. Şi asta pentru că foloseşte doar 165 grame de diesel per KW de putere generată!
Motorul e disponibil în versiuni de la 8 la 16 cilindri, cu puteri cuprinse între 4,7 MW (6.386 CP) şi 9,8 MW (13.215 CP). E interesant că motorul are sistem de tratare SCR a emisiilor, după principiul folosit şi la automobilele diesel. În versiunea montată pe nava olandeză, îi va putea asigura acesteia o viteză maximă de 20 de noduri.
Den Helder e construită în România începând cu anul 2020, iar sfârşitul construcţiei e prognozat pentru mijlocul anului 2024.
Foto: Imagine cu etapa la care se afla construcţia navei în aprilie 2022. Sursa: hotnews.ro

Echipamentul militar va fi instalat în Olanda, urmând ca din 2025 nava să intre în serviciul marinei regale olandeze.
0
26,544
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!