Ingineria genială a noii biciclete electrice care pretinde că ar putea urca întreg Everestul, datorită bateriei şi puterii, şi care costă cât o maşină nouă

29 Iulie 2022, 12:23
Ilie Toma
Pe lângă trotinetele electrice, care sunt tot mai răspândite în jurul nostru, pe lângă maşinile şi motocicletele electrice, devin tot mai răspândite şi bicicletele electrice, numite şi e-bike. Doar că acestea din urmă au de obicei baterii mici şi un electromotor menit doar să ajute la pedalare în rampe. Însă aşa cum motocicletele cândva, la începuturile lor, erau nişte biciclete cu pedale şi motor, şi motocicleta despre care vorbim azi e un soi de vehicul care poate fi numit şi motocicletă cu pedale şi bicicletă cu electromotor. Îi spune Optibike R22 Everest şi pretinde că ar putea urca întreg Everestul.
Bicicleta e una de munte, dar comparaţia cu Everest vine şi cu precizarea „dacă Everestul ar avea o cărare pe care s-ar putea merge”. Efectiv, însă, bicicleta are o baterie atât de mare şi un electromotor atât de puternic, încât poate urca rampe de până la 40 de grade şi poate urca la o diferenţă de altitudine de 8.000 metri dintr-o singură încărcare!
Bateria lui R22 Everest e una dublă fixată de centrul cadrului şi are 3,26 KWh capacitate. Pentru comparaţie, primele Nissan Leaf aveau baterie de 24 kWh. Cele două baterii ale bicicletei totalizează împreună 3,26 KWh, dar se poate circula şi cu una din ele, la dorinţă, bateriile fiind uşor demontabile. Setul de două baterii cântăreşte 16,2 kg, deci densitatea energetică e una comparabilă cu maşinile moderne, de 200 Wh/kg. Greutatea totală a întregii biciclete e de 41,8 kg.
Foto: Cele două baterii, uşor demontabile

Electromotorul are 1,7 KW, deci 2,3 cai-putere! Pentru o bicicletă, e o putere imensă, iar cuplul e şi mai impresionant, fiind de 190 Nm! O mulţime de maşini cu motoare mai accesibile nu au mai mult de 190 Nm!
Foto: Electromotorul lui Optibike R22 Everest

La fel de surprinzător e faptul că nu există cutie de viteze obişnuită de biciclete, cu lanţ care să migreze pe diferite roţi dinţate, ci o adevărată cutie de viteze cu 14 trepte, integrată în butuc! Iar lanţul exterior uneşte doar două roţi dinţate, cea de lângă pedale şi cea de lângă roata spate, fiind strâns şi fixat fără a mai migra. Respectiv centrul axului roţii spate se va mişca cu viteză diferită faţă de roata propriu-zisă, în funcţie de treapta cutiei de viteze. Iar treptele pot fi schimbate prin comenzi simple, inclusiv pe loc şi inclusiv sărind peste orice număr de trepte.
Foto: Cutia de viteze, integrată în butuc, a bicicletei

Bicicleta are şi un display LCD, cu vitezometru pe el, dar şi cu odometru care cuantifică numărul total al kilometrilor parcurşi, ca la o motocicletă.
Spre deosebire de multe alte biciclete electrice, electromotorul bicicletei poate asigura propulsia atât în tandem cu învârtirea din pedale, cât şi ţinând picioarele pe loc, în poziţie de odihnă, în timp ce electromotorul are grijă de întreaga propulsie. Anume această caracteristică o şi apropie pe R22 de titlul de motocicletă. Şi, tot ca la motocicletă, acceleraţia are loc de la mânerul drept al ghidonului.
Optibike R22 are şi suspensie cu amortizoare pe ambele roţi, iar cadrul e realizat din fibră de carbon. Cursa suspensiei spate, de exemplu, e de 20 cm, fiind de-a dreptul uriaşă.
Viteza maximă e limitată la 36 mile la oră, adică 58 km/h. Autonomia bicicletelor electrice e indicată întotdeauna pentru regimul de condus cu pedalare ajutătoare, iar în acest caz, la viteza normală de 24 km/h, autonomia ajunge la 480 km! Da, 480 km, parcurşi cu o singură încărcare! Chiar şi la viteza maximă de 58 km/h, autonomia cu pedalare ar fi de 88,5 km. Iar la o viteză normală de 32 km/h, autonomia ar fi de 354 km.
Cu asemenea caracteristici, bicicleta asta electrică, cu siguranţă ar putea fi extraordinar de atractivă pentru circulaţia prin oraş de fiecare zi, până şi dacă mergi la costum, datorită lipsei de necesitate în eforturi considerabile în condus. Există doar un eventual impediment. Deoarece producţia are loc manual, în SUA, iar ingineria e gândită pentru fiabilitate extraordinară până şi în condiţiile de stânci şi munţi, preţul final e destul de mare, ajungând la 18.900 dolari SUA, fără a include aici eventuale taxe de import. Deci, cu tot cu taxe, e o bicicletă care costă sigur când un SUV modern.
0
2,935
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!