Limuzina pentru cei ce-şi doreau confort durabil, dar fără opulenţă, un Mercedes W123 Long, scos la vânzare în SUA

18 Iulie 2022, 21:53
Ilie Toma
Mercedes W123 în versiunea sa normală e un model arhicunoscut deja de pasionaţii auto, dar totodată e şi respectat cu o unanimitate rară în lumea auto pentru calitatea cu care era asamblat, pentru overengineering şi durabilitate în timp, pentru confortul pe care-l oferea. Dar, deşi exista un S-Class mai mare, W123 s-a produs în număr mic şi într-o versiune de limuzină. Deci, nu doar ampatament mărit, ci o limuzină în toată legea.
Deci, de ce era nevoie de o limuzină pe bază de E-Class, şi nu de un S-Class sau S-Class Long sau un Pullman până la urmă? Pentru cei ce-şi doreau spaţiul unei limuzinei adevărate, cu 5-6 locuri în compartimentul spate, pe lângă cele două locuri din faţă, dar doreau îşi doreau durabilitate în timp şi totodată voiau să manifeste bun simţ pentru cei din jur, renunţând la opulenţa lui S-Class.
Limuzina pe bază de W123 a fost lansată în 1976 şi avea un nume de cod separat, V123. Maşina era simţitor mai lungă, măsurând 5.355 mm lungime şi având un ampatament de 3.425 mm. Portiera spate era alungită, iar în spatele acesteia există încă foarte mult spaţiu până la montanţii spate. Această construcţie a permis, însă, existenţa a patru montanţi pe lateral în loc de 3, iar astfel rigiditatea caroseriei a rămas la un nivel excelent.
Modelul putea avea 7 sau 8 locuri, în dependenţă de cum configurai banchete spate. Versiunea standard avea 8 locuri, cu o banchetă normală în rândul trei şi o banchetă mai precară pe rândul 2. Apropo, asemenea maşini au fost folosite şi pe aeroporturi, pentru pasagerii VIP, şi de unele companii, pentru transportări de scurtă distanţă a oaspeţilor importanţi.
La interior nu era tocmai un lux de S-Class, însă era oricum alintat la nivelul uui Mercedes. Habitaclul cu velur albastru era unul din cele mai dorite, pe atunci velurul fiind considerat superior ierarhic faţă de piele.
Surprinzător, dar limuzina mărită era oferită cu motoare accesibile, de 6 cilindri, chiar şi cu motoare diesel. Cel mai răspândit motor a fost, totuşi, 250. Este şi cazul exemplarului despre care vorbim azi, scos la vânzare în SUA.
Maşina avea sub capotă motorul M123, de 6 cilindri în linie şi 2.525 cm cubi. Era un motor aspirat natural, care dezvolta 129 CP la început şi 140 CP din septembrie 1979. Maşina despre care vorbim noi e fabricată în 1985, deci are un motor de 140 CP. Iar propulsorul e cuplat la o cutie automată.
Generaţia W123 de la Mercedes a fost atât de populară şi de extraordinară în ingineria sa, încât s-a produs în aproape 2,7 milioane de exemplare. Limuzine, însă, au fost extrem de puţine la număr, comparativ cu numărul total. Cifra totală a limuzinelor e de sub 5.000 de exemplare produse. Versiunea 250, produsă din 1976 până în 1975, s-a fabricat în numai 2.888 exemplare!
Deci, o asemenea limuzină înseamnă deopotrivă un model uşor de recunoscut vizual şi foarte rar. Iar starea acestui exemplar din SUA îl recomandă şi mai mult ca o piesă de colecţie, cu istorie clară şi un aspect impecabil.
Iar pe deasupra, maşina despre care vorbim azi are doar 24.730 mile parcurse în întreaga sa istorie, cu documente confirmative ce certifică această cifră! Iar asta înseamnă doar 43 mii km parcurşi!
Maşina e vândută la o licitaţie online în desfăşurare, care mai are câteva zile până la expirare. Preţul estimativ de vânzare e între 25 şi 35 mii dolari, iar deocamdată, la ora redactării acestui articol, miza maximă e de 2.500 dolari. Deci, cineva s-a putea să aibă noroc să cumpere o bijuterie la preţ cât se poate de decent.
0
6,521
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!