Maşina pompierilor din Alpii Austriei, care a fost restaurată după pensionare, un Land Rover Defender clasic, scos la vânzare la preţ exorbitant

20 Iulie 2022, 21:27
Ilie Toma
Unii colecţionari de vehicule mai speciale ştiu că atunci când în lume nu se mai prea găsesc vehicule cu parcurs foarte mic de un anumit model, poţi să cauţi în serviciile de pompieri. Or, maşinile pompierilor parcurg mult mai puţini kilometri, pentru că majoritatea timpului îl stau în aşteptare. În acelaşi timp, atunci când vine o urgenţă nu mai au timp de încălzire a motorului şi-şi folosesc resursele la maxim. Pentru maşina despre care s-a spus jumătate de secol că ar fi printre cele mai indestructibile, însă, n-ar fi o problemă. Da, azi vorbim despre un Land Rover Defender, fost pompier din Austria.
E un Land Rover Defender 109, din seria III, fabricat în 1977, o serie foarte căutată de colecţionarii din zilele noastre. Mai mult ca atât, maşina e şi dotată cu unul din cele mai rare şi căutate motoare — un benzinar de 6 cilindri în linie, de 2,6 litri, care scotea pe atunci 77 CP şi 178 Nm. E un motor cu carburator încă, de şcoală veche.
Fireşte, cutia de viteze e una manuală, şi e u 4 trepte. Tracţiunea integrală era implicită la aceste Defendere, şi există diferenţiale blocabile şi demultiplicator de cuplu.
Acest Land Rover a slujit vreme de aproape 35 de ani în serviciul pompierilor din Bad Gastein, unul din cele mai frumoase orăşele din Alpii Austrieci, situat la o altitudine de circa 900-960 metri. Apoi, în 2012, proprietarul actual l-a cumpărat şi a început să-l restaureze.
Toate caroseria a fost roasă până la metal şi galvanizată, pentru a-i asigura protecţia anticorozivă pe mulţi ani înainte. Apoi a fost vopsită într-un galben clasic, în stilul maşinilor care circulau prin jungle, renunţându-se la culoarea roşie de pompier, pe care o avea iniţial maşina.
Motorul a fost desfăcut până la cel mai mic detaliu şi a primit cuzineţi noi, noi pistoane şi biele, dar şi garnituri noi. La fel, au fost desfăcute şi reanimate toate punţile, cutia de viteze, cutia de transfer.
Au fost instalate bucşe noi peste tot, toate elementele de cauciuc au fost înnoite.
A fost împrospătat şi interiorul, instalându-se piese noi unde au putut fi găsite sau reconstruindu-se manual, după original, altele care nu erau de găsit. Maşina a primit până şi un radio original de pe acest model Land Rofer Defender.
S-a făcut o muncă uriaşă, însă maşina nu a devenit piesă de muzeu, ci un vehicul de offroad cu care proprietarul său a explorat Alpii mai mult decât a făcut-o acest Defender în cariera sa de pompieri. Restaurarea a luat sfârşit în 2015 şi de atunci, timp de 7 ani, maşina a cutreierat Alpii frecvent, fiindu-i asigurată mentenanţa tehnică necesară, cu regularitate sfântă.
Acum, proprietarul său din Austria spune că e trist să se despartă de maşina pe care o adoră cu toată fiinţa, dar e nevoit s-o facă, fără a specifica de ce. Cere un preţ modest, în viziunea sa, pentru o asemenea raritate, în care s-a investit atât de mult efort — 40.000 euro. Pentru unii va suna ca un preţ exorbitant.
Însă, la fel ca un Aro, aceste maşini au un farmec aparte, pe care nu toţi îl înţeleg, însă cei care o fac văd cu totul altfel lucrurile şi cu siguranţă vor spune că maşina merită fiecare cent cerut pe ea. Până la urmă, e cu o adevărat o raritate, într-o stare demnă, cu o carieră de veteran în serviciul de pompieri în spate, însă e o carieră muncită acolo unde ai vrea să tot admiri munţii şi priveliştile Alpilor de alături!
0
1,103
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
TESTE DRIVE DE CARE AŢI PUTEA FI INTERESAT
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!