O Alfa Romeo 75, ultimul model cu inginerie veritabilă Alfa, scoasă la vânzare în Italia cu parcurs infim

12 Iulie 2022, 22:43
Ilie Toma
Alfa Romeo 75 a fost un model pe care mulţi dintre noi, cei din ţările mai estice, am apucat să-l vedem printre exemplarele la mâna a doua importate în ţara noastră. Tocmai de asta, pentru cei mai mulţi acest model e doar o Alfa Romeo mai modernă şi mai banală. Dar dincolo de formele pătrăţoase tipice sfârşitului anilor 80, Alfa Romeo 75 era de fapt ultima creaţie a inginerilor Alfa făcut cu acelaşi curaj ambiţios care le-a fost propriu în epoca de aur.
În primul rând, Alfa Romeo 75 era încă o maşină cu tracţiune pe puntea spate. În al doilea rând, dar şi mai important, această Alfa avea o arhitectură transaxle, adică avea cutia de viteze montată în apropierea punţii spate, arborele cardanic transmiţând puterea de la motorul de faţă spre ea, apoi din cutie ieşeau două semiaxe spre roţile spate.
Asta îi conferea maşinii un echilibru practic ideal, pe care până şi modelele BMW ale vremii îl invidiau. Ciudăţeniile inginereşti nu se opreau aici, însă.
Puntea spate avea o arhitectură De Dion, cu braţe oblice mari, menite să confere maşinii o manevrabilitate sporită. Pentru a ţine centrul de greutate concentrat pe mijlocul maşinii, discurile de frână de pe puntea spate nu erau în apropierea roţilor, ci în apropiere de cutia de viteze de pe centru! Prin urmare, să schimbi plăcuţele la aceste discuri era o lucrare cât se poate de complexă.
Foto: Construcţia lui Alfa Romeo 75

Puntea faţă avea arhitectură de dublu braţ, cele două roţi fiind conectate printr-o bară stabilizatoare torsională. Aici frânele erau în poziţia normală, lângă roţi.
Modelul a avut un diapazon mare de motoare, toate savuroase, de la motoare cu 4 cilindri normale sau twin cam până la motoare turbo de patru cilindri sau V6 aspirate natural.
Exemplarul despre care vorbim azi e unul echipat cu motorul de 1,8 litri din cele iniţiale, cu carburator, dar capabil să dezvolte 120 CP şi 170 Nm. Maşina e fabricată în 1987 şi, paradoxal, dar are doar 85.200 km parcurşi de când e nouă până azi!
Întreaga maşină e într-o stare impecabilă, atât habitaclul, cât şi exteriorul, cu excepţia unei adâncituri în portiera stângă faţă. Maşina a trecut de curând printr-un service major cu toate schimburile de lichide necesare, inclusiv frâne, ambreiaj, lichidul de răcire şi termostatul acestuia, ba chiar şi curăţarea carburatoarelor. Este, aşadar, împrospătată la o condiţie în care să poată fi savurată mai departe ca o maşină de suflet.
Şi această Alfa Romeo, deşi azi încă nu are tocmai un statut de colecţie încă, va creşte cu siguranţă în preţ datorită ingineriei sale care a încheiat o epocă pentru Alfa Romeo. Până când statutul de legendă îi va fi fortificat, o asemenea maşină mai poate fi găsită la preţ infim. Cea despre care vorbim azi, deşi are 35 de ani şi un parcurs de doar 85 mii km, costă numai 8.700 euro în Italia. Şi atât!
0
1,347
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!