Menu
Acasă
Search
CITIRE ŞTIRE:

Ruşii testează un autobuz PAZ simplificat din vremea sovietică, pentru a-l repune în producţie în contextul sancţiunilor

2 Iulie 2022 - 12:43
Redacţia PiataAuto.md
Industria auto din Rusia pare să fi luat cursul exact la 180 grade înapoi spre URSS. Lada produce în prezent doar un singur model arhaic, şi acela e simplificat de orice sistem de siguranţă, ecologie şi confort. Kamaz, rămas fără acţionariatul şi susţinerea Mercedes, a anunţat mai devreme că va reîncepe producţia primului său motor diesel, lansat în 1970, renumit pentru pâclele de fum lăsate în urmă. Iar acum aflăm că cei de la fabrica GAZ testează un autobuz PAZ, proiectat pe vremea sovietică, pentru a-l repune în producţie în versiune simplificată.
Până la începutul invaziei în Ucraina, GAZ producea la fabricile grupului său şi Ford Transit, şi autobuze GAZ modernizate cu componente externe, dar până şi exemplare Mercedes Sprinter, printr-un parteneriat cu germanii. Acu, rămaşi fără toate parteneriatele externe şi fără componente, iar GAZ fiind nominalizat şi în lista de sancţiuni specifice, cei de acolo n-au putut decât să recurgă la autobuzele arhaice PAZ, în special modelul 3205. Au luat la bază ultima versiune modernizată în URSS, în 1989, numită pe atunci 4234, care a fost produsă până în 2014 la fabricile GAZ.
Foto: Autobuzul sovietic, reînviat acum pentru producţia simplificată

Astfel, până şi farurile noului autobuz marchează o revenire la becurile halogene, iar pentru că nu se poate miza pe componente externe, farurile sunt integrate într-un singur corp circular, atât faza scurtă, cât şi cea lungă. De asemenea, deşi până de curând GAZ fabrica autobuze mai moderne, cu parbriz integral, se pare că şi acele parbrize nu pot fi produse în Rusia, aşa că modelul sovietic reînviat acum va folosi un parbriz din două secţiuni, ca în vremurile de demult.
Foto: Autobuz modernizat GAZ, produs înainte de începutul războiului din Ucraina

Autobuzul va fi propulsat de un motor diesel de 4,4 litri, existent de decenii în gama GAZ, dar acesta va fi retrogradat la normele de emisii până la Euro 3. Motorul va face un pas înapoi, pentru că nu mai poate avea injecţie Common Rail de la Bosch, din cauza sancţiunilor, şi va trebui să se revină la sisteme sovietice. Capota de acces spre motor va fi de asemenea, ca-n vremurile de demult, printr-o uşiţă frontală, cu balamale externe.
Şi, în fine, se pare că şi frânele vor fi cu tamburi, inclusiv pe puntea faţă, or, în ultimii ani GAZ folosea sisteme de frânare de la Mercedes, care au devenit de asemenea indisponibile. Partea ce ar trebui să sune drept liniştitoare pentru publicul din Rusia e că şi autobuzele similare produse în URSS erau cu tamburi.
DISTRIBUIE PRIETENILOR:
ALTE ŞTIRI RECENTE:
© 2021 Online Media
Urmăreşte-ne şi pe:
Facebook
YouTube
Instagram
Telegram
Twitter