Şase cilindri, cutie manuală şi tracţiune spate: acest BMW M3 E46 e jucăria de colecţie pe care şi-ar dori-o orice pasionat

21 Iulie 2022, 21:28
Redacţia PiataAuto.md
Există maşini pe care azi le privim deja ca pe nişte modele clasice, atemporale, deşi au trecut abia 20 de ani de când sunt produse. La cât de mult s-au schimbat maşinile în ultimele două decenii, ingineria maşinilor de acum 20 de ani pare deja de şcoală veche, prea savuroasă şi aproape inexistentă în zilele noastre. Este şi cazul acestui BMW M3 E46, care vine cu motor de 6 cilindri în linie, cutie manuală şi tracţiune spate.
E un M3 fabricat în 2001, iar sub capotă e renumitul motor S54, câştigător repetat al concursului Motorul Anului în lume pe atunci. E un motor de 3,2 litri, care dezvoltă 343 CP şi care poate fi turat în regim normal până la 8.000 rpm!
Motorul a fost, deci, inima acestui model, aşa cum se cuvine unui model BMW M adevărat, şi asta i-a adus glorie încă din timpurile când era în producţie. Atunci exista şi opţiunea unei cutii manuale, şi a uneia automate, cu 6 trepte, dar cea manuală e mult mai apreciată.
Maşina despre care vorbim azi a fost vândută în Germania când a fost nouă, după care a stat câţiva ani în Italia. În 2013 a fost cumpărată de actualul proprietar şi importată în Olanda. A fost comandată într-un din cele mai rare culori, galben Phoenix, iar proprietarul a căutat jantele ediţiei M3 CSL a acestei generaţii şi a echipat-o cu ele.
Acesta a mai făcut câteva mici modificări — i-a instalat un alt sistem de eşapament, i-a vopsit grila frontală în negru, a instalat arcuri Eibach în locul celor originale, la suspensie, dar le-a păstrat şi pe cele iniţiale. La interior în 2020 a instalat şi un sistem multimedia cu display Erisin.
În mod normal, asemenea modificări mai taie niţel din valoarea de colecţie a unei maşini. Însă aici ele cumva au condimentat foarte discret maşina şi i-au adăugat unicitate, fără a strica reţeta originală, aşa că şi preţul a rămas mare.
Maşina are 125.800 km parcurşi, cu o istorie minuţios documentată a tuturor lucrărilor de service din cei 21 de ani pe care-i are. Arată impecabil, atât la exterior, cât şi la interior, cu excepţia cutelor formate pe pielea de pe scaunul şoferului.
Dar astea sunt lucruri mărunte, într-o maşină grozavă. Nu e maşina pe care s-o cumperi şi s-o ţii doar în garaj s-o priveşti. E mai degrabă maşina pentru cei care au pasiune pentru condus, pentru inginerie, şi pentru asemenea reţele clasice, dar care vor să le conducă, să le simtă fără să se învârtă pe lângă ele ca lângă un obiect fragil. E reţeta clasică pe care s-o trăieşti în fiecare zi, sau cel puţin în fiecare week-end. Pentru că o asemenea maşină s-ar simţi ca-n colivie dacă ar sta doar parcată în garaj.
Cât costă ea în Olanda, unde e vândută acum? Se va vinde la o licitaţie din Rotterdam, la 28 iulie, iar preţul estimat e între 30 şi 40 mii euro. Cu cât se va vinde efectiv, depinde de numărul de pasionaţi care vor vrea s-o conducă la 8.000 de turaţii.
0
2,609
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!