Versiunea neştiută a lui VW T3, cu motor de Porsche, într-un exemplar scos la vânzare în Olanda

4 Iulie 2022, 20:56
Redacţia PiataAuto.md
Aşa se întâmplă că-n ultimele două săptămâni am vorbit de mai multe versiuni curioase ale lui VW T3, despre preţurile uriaşe la care au urcat până şi cele mai simple versiuni, dar şi despre regiuni precum Africa de Sud, în care T3 a avut o carieră mai lungă şi a fost echipat cu motoare de Audi. Dar încă înainte de asta, prin anii 80, Volkswagen T3 a avut cea mai neştiută versiune din toate câte au existat, echipată cu motor de Porsche şi produsă de către cei de la Porsche!
Da, la un moment dat, prin anul 1985, inginerii Porsche au luat caroserii de VW T3 şi au pus pe ele motorul de 3,2 litri de pe Porsche 911 Carrera, motor care dezvolta 231 CP din 6 cilindri. Porsche anunţase că asemenea maşini pot atinge 187 km/h, dar, de fapt, testele arătat că microbuzele atingeau 217 km/h! În anul 1985!
Probabil mulţi dintre noi se întreabă deja cum de n-o fi auzit niciodată de maşina asta? Îi spunea B32, sau VW T3 B32 şi partea interesantă e că pe caroserie era imprimat un VIN cod de Porsche nu de VW. Ei bine, hai să revenim la explicaţia principală — cum de a rămas acest model atât de neştiut?
Ei bine, răspunsul e în scopul creării lui. Porsche n-a intenţionat din start să creeze aceste maşini pentru vânzare către public, ci pentru uz propriu. Erau anii în care Porsche dezvolta versiunea pentru Dakar a lui 959, iar acea maşină trebuia testată în deşert, mult şi rapid. Şi nici un microbuz suficient de încăpător nu putea ţine pasul măcar pe aproape cu acel Porsche. Aşa că inginerii Porsche au creat câteva asemenea exemplare, cu motor de Carrera.
Foto: Porsche 959 în versiune Dakar, motivul pentru care a fost creat şi VW T3 B32

Unele surse spus că au fost create 10 maşini, altele că doar 7, iar alte — 15. Cert e că maşina e o raritate absolută, iar după sesiunile de teste cu aceste maşini din Algeria, cei de la Porsche au vândut câteva unor clienţi foarte apropiaţi.
Ei bine, unul din acele foarte puţine exemplare, produse aproape în secret în acei ani, a fost scos acum la vânzare în Germania! Maşina aparţine în prezent centrului Porche din provincia Genderland din Olanda, dar atunci când a fost nouă, ea a fost construită chiar pentru CEO-ul Porsche de atunci, Peter W. Schulz. Istoria spune că Schulz a fost omul care a salvat Porsche 911 de la ideile de a renunţa la el şi tot el a dat undă verde versiunii de Dakar 959, iar inginerii au vrut astfel să-i livreze o maşină specială drept mulţumire.
Exemplarul ăsta are la fel ca toate celelalte B32 cod VIN de Porsche, iar în certificatul de înmatriculare la rubrica marcă e trecut Porsche, nu VW. Starea sa e una admirabilă, deşi are 130.000 km parcurşi.
Jantele sunt preluate din depozitele Porsche de atunci, iar scaunele au tapiţerie din piele folosită la modelele 911 pe atunci. Maşina ar mai avea nevoie de mici împrospătări cu vopsea şi la interior, dar oricum, la cât de rară e şi la cei 37 de ani pe care i-a adunat din 1985 până azi, e într-o stare excepţională. Nu e de mirare, deci, că-n Olanda pe ea se cere un preţ de 365 mii euro.
Aşadar, juridic vorbind, maşina asta e un Porsche de colecţie, efectiv, singurul microbuz Porsche din istorie. Şi fie că s-au produs 7 exemplare, 10 sau 15, numărul lor e atât de mic, şi modelul e atât de extravagant, încât maşina asta e probabil ce mai exotic model de colecţie pe care ţi l-ai putea dori vreodată. Iar cu ea, până şi atunci când îţi vei face apariţia printre cei mai cunoscători colecţionari de maşini, tot vei genera priviri uluite şi tot vei fi întrebat ce maşină o mai fi şi asta. Pentru că e cel mai neştiut Volkswagen şi totodată şi Porsche creat vreodată!
0
3,912
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!