Menu
Acasă
Search
CITIRE ŞTIRE:

Acest model bizar italian de cândva are 2,6 metri lungime şi un motor de doar 2 cilindri, dar costă azi cât un SUV nou din showroom

2 August 2022 - 20:52
Redacţia PiataAuto.md
Această creaţie italiană ar merita cu siguranţă titlul de cea mai de neînţeles achiziţie de maşină clasică, de colecţie, pe care ai putea-o face vreodată. Pentru că e extraordinar de greu să înţelegi cum ai putea vreodată plăti preţuri atât de exorbitante pe o asemenea maşină bizară, spartană şi inutilă, care nu e nici frumoasă, nici plăcută în condus, nici practică, nici puternică. Unde e explicaţia, deci? Ce cu această maşină, de poate cere pe ea cineva 30 miii euro, iar un exemplar vândut în 2019 la o licitaţie a avut un preţ de tocmai 196 mii dolari?
Îi spune Ferves Ranger şi cel mai probabil aproape cu toţii n-am auzit niciodată de ea. Numele Ferves vine de la Ferrari Veicole Speciale, ceea ce însemna un atelier de lucrări speciale de caroserii al celor de Ferrari, dar localizat în Torino.
Din motive pe care le putem doar intui, la un moment dat, în anii 60, Ferrari s-a gândit că unii clienţi şi-ar putea dori un soi de vehicul de offroad doar de dragul distracţiilor. Aproape că l-am numi o jucărie, dacă maşina asta n-ar avea motor adevărat, frâne şi tot ce i se cuvine unei maşină. Cei de la Ferrari l-au gândit mai degrabă ca un vehicul de umblat pe terenurile din jurul unei moşii, poate spre locuri mai retrase. Aşa că l-au desenat fără prea mare artistism în el şi cu linii ce n-au nimic în comun cu modelele Ferrari ale vremii.
Maşina are 2,63 metri lungime, 1,45 lăţime şi era produsă în versiune decapotabilă cu 2 locuri sau 4. Scheletul e unul tubular, simplu, pe care au fost puse componente de suspensie de pe Fiat 600, tot de acolo venind şi frânele. Motorul e localizat în spate şi provine de la Fiat 500, fiind un propulsor în 2 cilindri, răcit cu aer, de 499,5 cm cubi. Puterea maximă a motorului era de 18 CP.
Tracţiunea e pe puntea spate, dar exista şi un soi de demultiplicator de cuplu. Au existat şi versiuni cu tracţiune integrală. Viteza maximă era de circa 70 km/h.
Maşina a fost lansată în 1966 şi a fost produsă timp de 5 ani, fiind fabricate doar circa 600 de exemplare. În mare parte au fost cumpărate de proprietari Ferrari, care vedeau în Ferves Ranger un soi de accesoriu pentru vila lor din Toscana. Iar asocierea cu numele Ferrari l-a făcut pe Ferves să-şi păstreze un preţ ridicat.
Deci astea sunt toate explicaţiile — că a fost desenat adunat la Ferrari din componente Fiat, şi că a fost produs în numai 600 de exemplare. Poate şi faptul că azi se cunoaşte că au supravieţuit doar circa 50 de exemplare. În rest, nu mai e niciun alt secret în această creaţie italiană bizară şi excentrică. Şi totuşi, cineva a plătit 196 mii dolari în 2019 pe exemplarul galben de mai jos, fabricat în 1967.
Iar maşina despre care vorbim azi, scoasă la vânzare în Olanda, are tracţiune spate şi doar 4.000 km, dar în cazul acestei jucării de maşini cifra e perfect explicabilă. Pe ea se cer „doar” 30 mii euro, pentru că ar mai avea nevoie de nişte lucrări de împrospătate. Însă, dacă tot e de culoare galbenă, cine ştie, poate cineva care ar cumpăra-o şi ar restaura-o, ar putea vinde ulterior cu 190-200 mii. Probabil e unul din acele mofturi de neînţeles ale avuţilor lumii, dar e cert că aceste jucării neştiute atrag cumpărători.
DISTRIBUIE PRIETENILOR:
ALTE ŞTIRI RECENTE:
© 2021 Online Media
Urmăreşte-ne şi pe:
Facebook
YouTube
Instagram
Telegram
Twitter