Acesta un VW Beetle 1302S, restaurat în Moldova de un pasionat stabilit în afara ţării, care vrea să ajungă la 12 maşini în colecţia sa

7 August 2022, 10:47
Redacţia PiataAuto.md
VW Beetle e unul din cele mai uşor de recunoscut modele din câte au existat vreodată, un adevărat simbol al unei întregi perioade. S-a produs mai bine de jumătate de secol, în peste 21 milioane de exemplare în total, în mai multe regiuni de pe mapamond, iar asta a făcut să existe o mulţime de versiuni şi perfecţionări aplicate maşinii de-a lungul timpului. Aşa că, deşi pare uşor să restaurezi un model care s-a produs în 21 de milioane de unităţi, adevărul e că uneori o versiune era în producţie doar 1-2 ani, iar următoare ipostază putea avea alt parbriz, aripi un pic modificate sau multe alte diferenţieri. Maşina despre care vorbim azi e un VW Beetle 1302 S din Moldova, restaurat tot în ţara noastră.
Maşina îi aparţine unui pasionat pe nume Ruslan Olaru, moldovean stabilit în Marea Britanie, şi e acelaşi om, o altă maşină a căruia făcuse senzaţie pe străzile Chişinăului acum doi ani. E vorba de un taxi londonez, la care se lucrase tot în Moldova şi despre care am scris atunci.
Foto: Ruslan Olaru şi taxiul londonez, despre care am scris acum doi ani

Ei bine, între timp pasiunea lui Ruslan l-a făcut să vâneze noi proiecte pentru restaurări interesante, iar unul din ele a devenit şi acest VW Beetle. E un VW Beetle care are şi un certificat de originalitate de la VW, în care se menţionează că a fost fabricat la 3 septembrie 1971 şi avea culoare alb pastelat la exterior. Era destinată unui prim cumpărător din Austria.
Era în versiune 1302 Sedan. Versiunea a fost introdusă în 1970, şi era un pic mai mare faţă de cea standard. Totodată, pe puntea faţă apăruse o suspensie McPherson, care lăsase mai mult lot pentru portbagajul de acolo, întrucât şi roada de rezervă încăpea în poziţie culcată, în podea. Ampatamentul era 2 cm mai mare, iar întreaga maşină cu 5 cm. Motorul de pe maşina din Moldova e unul de 1,3 litri, boxer, în 4 cilindri, şi dezvolta 44 CP.
Povestea cum s-a ajuns la maşina de azi din Moldova, însă e ceva mai încurcată. În septembrie 2021, Ruslan a văzut un anunţ că în Londra se vinde un Beetle 1303, model care e continuarea lui 1302, după anul 1973, dar e practic identic la lucrurile esenţiale, având parbrizul diferit şi alte câteva modificări tehnice. Maşina se vindea cu preţ mic, fie ca donator de piese, fie pentru un proiect de restaurare. Se ofereau şi o mulţime de piese de schimb. Ruslan cumpărat-o şi se gândea şi la varianta de a-i pune un motor electric, transformând-o într-un soi de restomod electric.
Foto: VW Beetle, cumpărat iniţial în Marea Brtianie

Între timp, a apărut maşina despre care vorbim azi, la vânzare, în Moldova. O vindea cineva din Bălţi. Sergiu, proprietarul de atunci, o avea de 7 ani şi ţinea foarte mult la ea, stând la îndoială dacă să o vândă sau nu. Aşa că Ruslan şi-a luat un bilet de avion din Londra şi a zburat în Moldova doar pentru a vedea maşina şi a-l convinge pe vânzător definitiv. Au bătut palma.
Foto: VW Beetle din Bălţi, fotografiat în ziua întâlnirii cu proprietarul de atunci

Revenit în Marea Britanie, a scos plafonul de pe maşina similară pe care o avea acolo şi alte piese necesare, după care a vândut-o. A venit în Moldova şi a început restaurarea maşinii de aici, care în stare mult mai bună, încât în procesul de dezasamblare şi reasamblare a avut nevoie doar de intervenţii parţiale la caroserie.
A fost scos şi motorul, care a fost dezasamblat în totalitate şi restaurat minuţios. Piesele pentru el s-au comandat cu ajutorul grupurilor de fani Beetle, unde poţi găsi întotdeauna sfaturi avizate şi recomandări. Aşa arăta motorul după renovare.
Acum maşina e restaurată la o condiţie estetică frumoasă, dar nu complet originală. Pe ici, pe colo, cunoscătorii vor mai observa mici devieri şi perfecţionări mai moderniste, dar Ruslan nici nu-şi doreşte o maşină din cele făcute cu stricteţe obsesivă. Mai mult ca atât, pe lângă faptul că el le savurează conducându-le din când în când, e dispus să le ofere şi într-un soi de chirie retro, pentru ce-i ce-şi doresc sesiuni foto speciale sau decoruri şic pentru evenimente.
Ruslan spune că planifică să aibă 12 maşini restaurate în total până în anul 2024, următoarele maşini fiind deja ochite. Şi spune că toate restaurările se vor face în Moldova, chiar dacă mai multe maşini vor fi importate din alte ţări, pentru că aici a identificat deja oameni maeştri în munca lor, care pot face lucrări de restaurare cu multă pricepere. Visul său e ca peste câţiva ani să aibă suficiente maşini restaurate în colecţie sa, încât să poată inaugura un mini muzeu pentru pasionaţii auto.
0
4,058
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!