Are 44 de ani şi doar 31 km parcurşi: un VW Beetle în stare de nou, păstrat într-un garaj din Olanda timp de patru decenii, scos la vânzare acum

3 August 2022, 22:07
Redacţia PiataAuto.md
VW Beetle este probabil cel mai uşor de recunoscut model din câte s-au produs în lume, pentru că toată planeta l-a adorat, pentru că a fost accesibil şi s-a produs în peste 21 de milioane de exemplare şi pentru că aproape oricine are măcar vreo amintire despre Beetle, măcar una cinematografică dacă nu una proprie. Iar acum, în Olanda cineva a scos la lumina zilei şi la vânzare un Beetle pe care l-a ţinut vreme de 44 de ani în garaj, acoperit şi uscat.
Istoria lui Beetle a pornit încă în perioade tumultoase de dinainte de al doilea război mondial, dar adevărata amploare a luat-o după război. În Germania i se spunea Kafer dar în cea mai mare parte a lumii e cunoscut mai ales în ipostaze de Beetle. Avea motor răcit cu aer, boxer, montat în spate, iar Ferdinand Porsche, cel care l-a proiectat, a trebuit apoi să recunoască inspiraţia de la inginerul şi designerul Hans Ledwinka, de la Tatra, iar VW a plătit cehilor 1 milion de mărci pentru o tranzacţie de împăcare. Totuşi, aceste lucruri s-au întâmplat la început, iar omenirea l-a ţinut minte pe Beetle mai ales pentru simbolul libertăţii şi păcii, pe care a ajuns să-l reprezinte în anii 60 şi după asta. Şi puţini ştiu, dar Beetle s-a produs până după anul 2000 în Mexic!
Ei bine, maşina despre care vorbim azi e fabricată în 1978, atunci când fabrica germană oprise deja producţia, dar cea din Mexic abia lua avânt. Un dealer din Olanda, văzând că oameni încă mai întreabă despre Beetle, a comandat o partidă mare de maşini din Mexic şi le-a importat. Acele maşini s-au vândut ca pâinea caldă, iar VW-ul roşu despre care vorbim zi a fost printre ele.
Olandezul şi-a adus maşina acasă, a pus-o în garajul său încălzit, şi din prima zi a ştiut că vrea s-o păstreze pentru o perioadă mai lungă, când omenirea va aprecia maşina ca un model clasic. Ce-i drept, nu avea cum să ştie că Beetle se va mai fi produs încă 24-25 de ani după ziua achiziţie sale, iar creşterea în preţ va mai dura atât de mult.
Exemplarul ăsta încă are folia de plastic de pe scaune, din uzină! Ba chiar pe parbriz încă e lipită eticheta de la fabrică, cu ştampila din aprilie 1978!
Odometrul maşinii a învârtit doar 31 km în cei 44 de ani, şi aceştia au fost făcuţi doar pentru a mişca din când în când automobilul şi motorul boxer de 1,2 litri.
Şi pentru că maşina n-a stat parcată în soare sau în aer liber, până şi intensitatea vopselei roşii s-a păstrat. Până şi anvelopele sunt fabricate în acelaşi an 1978. Este, deci, o maşină două de 44 ani vechime.
Şi, pentru ca toţi pasionaţii să înţeleagă deplin, proprietarul accentuează că maşina nu e restaurată şi nu a trecut prin alte operaţiuni sofisticate, ci e pur şi simplu nouă, păstrată în condiţii excelente atâta amar de vreme.
Cât costă? Acesta e un alt paradox, pentru că lucrurile s-au mişcat rapid de la momentul când am început a scrie acest articol până am ajuns aici, la final. Acest VW Beetle e licitat cam de două săptămâni încoace online, iar mizele creşteau încet, ajungând până la puţin peste 17.000 euro. Dar, cât timp scriam articolul, cineva a plasat o miză de 2 milioane de euro pe el, fără câţiva euro. După câteva minute, vreme în care vânzătorul s-a asigurat că miza e veridică, probabil, acesta a închis licitaţia şi l-a declarat învingător firesc pe omul care a fost gata să plătească două milioane pe acest VW Beetle.
Deci, se pare că până la urmă, păstrarea cu sfinţenie timp de 44 de ani a acestui VW şi-a meritat tot efortul!
0
628
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!