BMW-ul clasic, cu carieră în sport, la crearea căruia au muncit şi Alpina, şi Schnitzer, într-un exemplar rar, scos la vânzare în Franţa

8 August 2022, 20:37
Redacţia PiataAuto.md
Ceea ce vedem aici e un BMW Seria 6 la originea sa, în caroserie E24, un model considerat printre cele mai reuşite în design din istoria BMW. Dar modelul despre care vorbim azi e mult mai special decât o Seria 6 obişnuită din acea generaţie. E un exemplar cu carieră de motorsport în faţă şi e într-o versiune la crearea căreia şi-au pus umărul atât cei de la Alpina, cât şi cei de la Schnitzer Motorsport.
În 1982 BMW lansase deja modelul 635CSi, făcând uz de motor de 3,5 litri, în 6 cilindri. Versiunea de serie scotea 218 CP. Aşa că o tranziţie din acel an la noi reguli în grupa A în camionatul european de maşini touring (ETCC) a făcut ca BMW să înceapă a folosi acel motor pentru producţia bolizilor de cursă. Iar cei de la Alpina, în parteneriat cu Schnitzer Motorsport, au produs 50 de exemplare ale Seriei 6 cu acel motor, modificate de ei, între anii 1983 şi 1985. Maşina despre care vorbim azi e una din acele 50.
Denumirea completă e BMW 635 CSi Goup A, iar motorul său dezvoltă 299 CP în urma modificărilor aplicate. Acesta a rămas aspirat natural, avea o injecţie Bosch, şi cântărea doar 1.185 kg în această ipostază de motorsport. Prin urmare, cu aproape 300 CP la activ, era o maşină fenomenal de rapidă.
Şi era firesc să fie, pentru că, în esenţă, maşina asta a fost creată pentru motorsport, pentru cursele adevărate, nu pentru mersul pe stradă, deşi e perfect legală şi pentru drumurile publice. Se găseau, însă, şi oameni individuali excentrici care-şi cumpărau asemenea maşini, iar unul din ei e austriacul Karl Oppitzhauser, cel care a cumpărat acest BMW în anul 1983.
Acesta încercase anterior să concureze în câteva competiţii simple de urcare cu un Lamborghini şi-şi dorea să încerce şi într-o ligă mai serioasă. A avut câteva participări cu alte maşini, şi chiar şi-a înregistrat şi o echipă mică, aşa că atunci când şi-a cumpărat acest BMW avea deja experienţa necesară pentru ambiţii mai mari.
Între anii 1984 şi 1986, a concurat cu ea la 11 curse ETCC, cel mai bun loc ocupat de el fiind locul 8. A mai concurat şi la alte competiţii, ba chiar şi se pregătea la un moment dat de cursa de 24 ore de la Spa. Dar, fiind condusă de un alt pilot, nu s-a calificat până la urmă şi aşa şi-a încheiat cariera de motorsport, fiind pusă ulterior la păstrare.
Deci, vorbim de un BMW creat pentru motorsport, care chiar a participat în curse adevărate de motorsport. A schimbat de atunci câţiva proprietari, şi a trecut prin reanimări în mâinile oamenilor iscusiţi. Are, deci, o istorie consistentă şi bine documentată.
Acum, maşina se află în Franţa şi a fost scoasă la vânzare, la un preţ de 275.000 euro. Mai mult decât am fi aşteptat, probabil. Dar, maşina asta nu e doar un exemplar clasic, ci un adevărat bolid profesionist de colecţie, care joacă într-o cu total altă ligă de colecţionari. Şi e un BMW care poate spune că are toate calificările speciale de a juca în acea ligă de vârf a istoriei.
0
1,322
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!