Fabrica Sherp din Rusia nu mai ascultă de proprietarii din Ucraina şi anunţă că menţine producţia şi va lansa un model nou

4 August 2022, 15:05
Redacţia PiataAuto.md
Vehiculele Sherp au devenit cunoscute şi adorate în întreaga lume în ultimii ani, pasionaţii din întreaga lume experimentând cu entuziasm capacităţile lor de a înainta prin orice teren, ba chiar şi prin apă, datorită anvelopelor mare ce asigurau flotanţa. Şi, adeseori când scriam despre Sherp, exista o dispută în comentarii dacă producătorul e unul Ucraina, cum îl numeam noi, sau din Rusia.
Ei bine, de fapt, fondatorul Sherp e un om de afaceri din Ucraina, care a fondat compania şi a construit o fabrică de lângă Kiev. Acesta l-a invitat pe inginerul Alexei Garagashayan din Sankt Petersburg, care proiectase acest tip de vehicul, dar care nu era observat în Rusia. Compania ucraineană i-a cumpărat invenţia printr-un acord, iar inginerul i-a asistat mult timp şi în etapa de producţie. Ulterior, compania ucraineană a fondat şi o fabrică în Sankt Petersburg. Fabrica din Ucraina era cea principală, care producea Sherp pentru Ucraina şi pentru exporturile globale, iar cea din Rusia producea vehicule doar pentru Rusia.
Odată cu invazia Rusiei în Ucraina, Sherp s-a pomenit într-o dilemă existenţială majoră, iar compania ucraineană a anunţat la câteva zile de la începutul războiului că revocă toate licenţele pentru fabrica din Rusia. Doar că cei din Rusia au ieşit repede cu o declaraţie că, în condiţie sancţiunilor, ucrainenii n-au cum să-i verifice şi ei vor continua să producă Sherp în ţara lor, amintind că inventatorul maşinii a fost un inginer rus.
La scurt timp, fabrica rusească a întâmpinat probleme cu componente esenţiale. Anvelopele speciale erau produse anterior în Ucraina şi n-au mai fost livrate. Motoarele veneau din Japonia, de la Kubota, iar japonezii n-au mai vrut să livreze nimic unei fabrici răzvrătite. Iar lista de asemenea componente a fost lungă.
După ce s-au epuizat componentele de pe stoc în câteva exemplare fabricate, cei de la Sherp Rusia au tot anunţat că vor găsi soluţii de înlocuire a componentelor de import. Între timp, se anunţa frecvent că fabrica produce şi lucrează în regim normal, dar cifrele de producţie nu erau anunţate.
Acum, însă, fabrica răzvrătită din Rusia a decis, totuşi, să nu mai numească vehiculele sale Sherp, ci să le redenumească în Arhan. Aceştia au anunţat că au anunţat că au găsit un motor înlocuitor şi în locul propulsorului anterior diesel Kubota de 1,5 litri, va fi instalat un motor turbo de 1,0 litri, pe benzină, care dezvoltă 85 CP. Însă originea acestuia nu e anunţată. Şi nici măcar nu se spune dacă e cu 3 cilindri sau cu 4. Se spune, însă, că acest motor va fi cuplat la o cutie automată cu raport continuu variabil, cutie care are toate şansele să cedeze repede în condiţiile de exploatare ale unui asemenea vehicul.
Mai mult ca atât, se anunţă şi un model nou, care e, de fapt, o formă fără acoperiş şi habitaclu al aceluiaşi vehicul. Şi, în mod tradiţional pentru producătorii din Rusia din ultima perioadă, odată cu lansarea noului model se anunţă că atât noul, cât şi precedentele, vor fi produse o perioadă în variantă simplificată, anti-criză, cu mai puţine comodităţi şi componente. Şi cum Sherp nu prea avea elemente sofisticate până acum, e o enigmă ce a fost îndepărtat şi simplificat.
Între timp, compania fondatoare din Ucraina, după o perioadă de pauză forţată, a reluat producţia şi exporturile şi continuă să există cu marca globală Sherp. A donat între timp câteva vehicule forţelor speciale de intervenţie din Ucraina, iar acum sub aplauzele fanilor din întreaga lume, îşi menţionează tot mai des identitatea din Ucraina şi anunţă noi şi noi livrări în regiuni în care acestea au fost întrerupte în ultima vreme.
0
1,896
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!