Franţa îşi va plăti cetăţenii cu până la 4.000 euro pentru a trece de la maşini la biciclete electrice

23 August 2022, 10:57
Redacţia PiataAuto.md
După limitele de viteză de 30 km/h introduse anul trecut în Paris şi alte câteva oraşe, acum Franţa vrea să-şi convingă cetăţenii din marile oraşe să renunţe cu totul la maşinile vechi şi poluante şi să treacă nu la alta nouă, şi nici măcar la una cu propulsie electrică, ci la o bicicletă electrică, fapt pentru care vor fi subsidiaţi de stat cu până la 4.000 euro.
Această iniţiativă a intrat deja în vigoare ca o actualizare a pachetului Le Plan Velo, iniţiat în 2018, plan care presupunea şi anterior stimulări de acest gen. Acum, însă, de o sumă de până la 4.000 eruo pot beneficia cetăţenii cu venituri mai joase, care trăiesc în zonele urbane marcate drept centrale şi cu emisii reduse. Mărimea exactă a susţinerii de stat va fi proporţională cu veniturile celui care aplică şi poate ajunge la 4.000 euro doar dacă cel care o solicită renunţă la maşina sa veche, cu motor cu ardere internă. Dacă, acesta va dori să-şi păstreze o maşină convenţională, prezumând că oricum o va folosi mai puţin, susţinerea de stat în cumpărarea unei biciclete electrice va fi de până la 400 euro. Sunt disponibile susţineri mai mici şi pentru cei care vor cumpăra biciclete cu pedale, fără un electromotor.
Susţinerea atât de semnificativă a trecerii la biciclete electrice vine ca urmare a tendinţei unui număr extraordinar de mare de europeni din ultimii ani, care au început a le cumpăra în locul scuterelor. Studiile şi analizele de piaţă arată că bicicletele electrice reuşesc să-i convingă şi pe cei care nu erau neapărat pasionaţi de ciclism, iar gradul de satisfacţie în utilizarea lor e deosebit de mare după achiziţie, fapt care a şi determinat autorităţile franceze să încerce a motiva un număr cât mai mare de oameni să folosească aceste biciclete electrice în marile oraşe, reducând emisiile şi degajând traficul.
Marele avantaj al bicicletelor electrice este că electromotorul acestora susţine pedalarea pe drumuri în urcare, ceea ce face condusul lor plăcut şi neîntrerupt. În acelaşi timp, pedalele rămân prezente, aşa că acestea determină şi exerciţii fizice, dar şi evitarea unei situaţii în care bicicleta ar rămâne blocată din cauza epuizării bateriei. Şi pentru că acestea sunt mai uşoare şi mai simple în construcţie, bateriile lor sunt mult mai mici, iar consumul efectiv de energie este unul minim la o utilizare cu pedalare cel puţin parţială.
0
680
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!