Legenda diesel de cândva, un VW Touareg R50 V10, scos la vânzare în zilele noastre cu parcurs relativ mic

4 August 2022, 21:27
Redacţia PiataAuto.md
Cu mult înainte de Dieselgate, într-o perioadă în care grupul VW încă mai concepea şi lansa motoare incredibil de ambiţioase, SUV-ul Touareg al mărcii germane avea un motor diesel imens, cu arhitectură V10. Deşi era construit pe aceeaşi platformă cu Porsche Cayenne, VW Touareg nu a împărţit niciun motor cu modelul Porsche, iar asta însemna libertatea de a experimenta cu motoare ambiţioase, care trebuiau să fie mari şi puternice, pentru un asemenea SUV. Iar în 2002 a fost lansat şi un motor V10 TDI, care livra 313 CP. Totuşi, către anul 2007, VW a considerat că e loc de mai mult.
Aşa că în 2007 a fost lansată VW Touareg R50, unde indicele 50 venea de la cilindreea de 5,0 litri. Era acelaşi motorul V10 TDI sub capotă, însă adus la o putere de 350 CP şi un cuplu maxim uriaş de 850 Nm! La momentul lansării sale, acest model era printre cele mai puternice SUV-uri din lume, cedându-i doar lui Porsche Cayenne Turbo şi Mercedes G55 AMG, însă dacă vorbim de SUV-uri diesel, el chiar era cel mai puternic. O adevărată legendară diesel, care fascina prin puterea şi cuplul imens.
Maşina venea echipată standard cu jante de 21 de ţoli cu design unic şi era vopsită într-un nuanţă de albastru unică pentru versiunea R50, numită Biscay Blue. Opţional, puteai alege o culoare mai banală, dar albastru era cel mai frumos dintre toate, şi e aceeaşi culoare de pe maşina din acest articol.
Suspensia era setată mai sportiv şi avea gardă la sol cu 20 mm mai mică, iar reacţiile acesteia erau adaptive. Frânele erau mai mari şi aveau etriere negre, iar arcurile roţilor erau mai late. Iar calandrul era vopsit într-un aluminiu satinat, nu cromul lucios obişnuit.
Maşina accelera de la 0 la 100 km/h în 6,7 secunde, chiar dacă avea o cutie tiptronic de 6 trepte. A devenit repede o legendă, obţinându-şi renumele de cel mai sportiv şi mai avansat ingineresc motor diesel, într-o perioadă în care dieselul încă era văzut drept ceva absolut normal, ba chiar ecologic. Consumul oficial mixt, promis de producător, era de 9,6 litri, iar în testele jurnaliştilor, de lungă durată, Touareg indica circa 13,4 litri realişti de consum.
Ei bine, modelul ăsta s-a produs doar tip de doi ani şi un pic. Audi Q7 a avut un motor V12 TDI ulterior, iar apoi şi generaţia lui Touareg s-a schimbat. Numelere exacte de producţie ale versiunii R50 nu se cunosc cu certitudine, însă se zvoneşte că ar fi între 600 şi 1.500 de exemplare în total, livrate pe tot globul. În Marea Britanie, de exemplu, s-au livrat doar 65 unităţi. Deci, e clar că un Touareg R50 e o raritate excepţională.
Iar unele exemplare încep a fi scoase la vânzare în zilele noastre, după 13-15 ani în care proprietarii le-au savurat. Problema e că aceste maşini au fost atât de plăcute, iar motoarele atât de fiabile, încât majoritatea exemplarelor care mai apar în vânzare au parcurşi câte 250 mii sau chiar 350 mii km şi mai mult. Şi 400 mii km, uneori! E clar că proprietarii n-au vrut să se despartă prea curând de ele şi le-au savurat plenar.
Aşa că atunci când am dat peste exemplarul despre care vorbim azi, cu doar 185 mii km documentaţi, ne-am zis că e neobişnuit de mic parcursul, iar fiind în culoarea Biscay Blue şi într-o condiţie excelentă, este probabil Touareg-ul R50 din câte se pot găsi azi în vânzare în lume. Şi nu sunt prea multe rămase, e clar.
Tocmai de aia, dacă ţi-ai dorit vreodată un asemenea diesel şi dacă încă te încumeţi să cumperi o maşină cu motor diesel atât de mare, atunci acest R50 e sclipirea aia spontană, care ţi-ar putea atrage privirea.
Cât costă? Se cer 17.990 euro în Germania, acolo unde e scos la vânzare. Probabil prea puţin, pentru un model produs în prea puţine exemplare.
0
11,776
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!