Renault Safrane, maşina din Franţa de cândva, cu zeci de kilograme de izolare fonică pe ea, într-un exemplar scos la vânzare în Germania cu parcurs mic

25 August 2022, 20:28
Redacţia PiataAuto.md
Renault Safrane o maşină aproape dată uitării azi, deşi a fost produsă relativ recent, între 1992 şi 2000. Dar uitarea îi vine din vânzările relativ modeste, oarecum limitate geografic pe pieţele ce puteau aprecia asemenea limuzine mari şi consistente, care costau la fel de mult, deşi nu aveau o emblemă premium pe ele. Dar Safrane a ştiut să-şi impresioneze proprietarii care aveau curajul să o cumpere.
Modelul ăsta a fost creat ca succesor pentru Renault 25, un model care se bucurase de un succes enorm, fiind vândut în circa 800 mii exemplare. Totuşi, existau şi mici reproşuri aduse acelei maşini, cum ar fi rigiditatea torsională slabă a caroseriei şi probleme de calitate pe unele versiuni în primii ani. Aşa că atunci când a pornit dezvoltarea unui Renault Safrane, la sfârşitul anilor 80, maşina asta a avut o abordare de overengineering, cu ambiţia de a fi cel puţin la fel ce bună ca şi maşinile premium germane, păstrând caracterul laconic al designului francez.
Inginerii au creat o caroserie mult mai rigidă, cu elemente de ranforsare structurală, care au făcut maşina simţitor mai grea. Până la urmă, maşina măsura 4,77 metri lungime. Un accent neaşteptat de mare a fost pus pe izolarea fonică. S-au pus efectiv nenumărate straturi de materiale de antifonare peste tot unde se putea, de la portiere până la spaţiile de sub scaune şi acoperiş. Acestea cântăreau împreună zeci de kilograme, iar scopul era ca Renault Safrane să devină maşina cea mai izolată fonic din segmentul său. Şi scopul a fost atins, or, toţi care o testau pe atunci rămâneau fascinaţi de silenţiozitatea de la interior.
Renault Safrane rămăsese o maşină cu tracţiune faţă şi avea motoarele amplasate transversal. Şi modelul a păstrat tradiţia predecesorului său de a folosi atât motoare cu 4 cilindri, dar şi câteva ipostaze ale unui motor V6, de 3,0 litri. Pe lângă asta, Renault Safrane a beneficiat şi de un motor cu 5 cilindri în linie, de la Volvo, în cadrul unui parteneriat, prin care Renault furniza motoare diesel celor de la Volvo pe atunci.
Motorul de top de la lansare era un V6 aspirat natural, de 3,0 litri şi 167 CP. Cu asemenea motor e echipată şi maşina despre care vorbim azi, însă nu putem să nu menţionăm că, ceva mai târziu, în 1994, Renault Safrane a avut o versiune biturbo a acestui motor, care scotea 262 CP. Safrane Biturbo avea şi tracţiune integrală şi era ipostaza de top absolut, dar costa atât de mult, încât a fost produs în numai 806 exemplare. Să găseşti azi un asemenea Safrane, păstrat bine, e aproape imposibil. Toate versiunile lui Safrane luate la un loc au cuantificat circa 300 mii exemplare pe parcursul carierei, deci mult mai puţin decât Renault 25 de cândva. Iar motorizările 3,0 V6 aspirate natural au fost şi ele relativ puţine, deşi nu se cunoaşte o cifră exactă.
Aşadar, maşina despre care vorbim azi că a fost scoasă la vânzare în Germania e fabricată în 1997 şi e una din cele cu V6 aspirat natural pe ea. Maşina e şi mai specială, pentru că e în ediţie Initiale Paris, cu dotări supreme, la fel cum se întâmplă şi azi pe versiunile cu acelaşi nume ale diferitor modele Renault. Pe atunci, Initiale Paris fusese vândută în Germania doar jumătate de an.
Maşina era echipată cu tot cu ce se putea şi doar telefonul îl comandai separat. Avea sistem de climatizare bizonală, interior tapiţat cu piele şi cu inserţii de lemn, sistem audio de înaltă fidelitate, parbriz cu încălzire. Apropo, există guri de ventilare separate şi pentru pasagerii spate, cu reglaje separate, iar scaunele faţă au memorie şi acţionări electrice. Există şi airbag la interior, or, Safrane a fost şi primul model Renault care a beneficiat de ele.
Exemplarul ăsta e şi păstrat impecabil, cu doar 70 mii km parcurşi în cei 25 de ani. Proprietarul spune că a făcut de curând o inspectare tehnică a stării maşinii şi estimarea valorii de către un expert, şi deţine o confirmare că ar valora 9.400 euro. El o vinde cu 8.500 euro. Preţul e atât de mic tocmai pentru că pasionaţii auto au cam uitat de aceste maşini, dar şi pentru că din exterior acest Renault spune puţin despre istoria sa şi încă mai poate fi perceput drept un simplu Renault mai vechi. Însă cunoscătorii modelului, ştiu unde să caute adevărata consistenţă. Iar acest exemplar e Safrane cum rar se mai întâmplă să mai apară în zilele noastre.
0
2,273
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!