Menu
Acasă
Search
CITIRE ŞTIRE:

Un Ferrari de Formula 1 din anii 1950, gata să reproducă oricând spiritul de competiţie de atunci, scos la vânzare la preţ exorbitant

16 August 2022 - 21:26
Ilie Toma
Unii fani de Formula 1 zic că acum 20-30 de ani sportul era mult mai palpitant, cu motoare mai mari, care sunau mai frumos. Iar alţii spun că cea mai pură formă a spiritului de competiţie a Formulei 1 era în anii 50, încă la începuturile brute şi periculoase în această competiţie. Maşinile era deja puternice, uneori greu controlabile, iar diferenţa între ele era mult mai mare, fiind datorată atât priceperii inginereşti la construire, cât şi pilotului de la volan. Ei bine, ceea ce vedem în faţă e un rar exemplar de bolid Ferrari de Formula 1, care a supravieţuit până în zilele noastre.
Maşina despre care vorbim azi şi-a început viaţa cu numărul de şasiu 0208F, fiind de model 500 F2 pe atunci, şi fiind construită în 1952. Însă după mai multe participări în curse, în 1954 Ferrari a actualizat 4 exemplare de 500 F2 la specificarea 625 F1, care era mai puternică. Exemplarul ăsta e reuşit să participe la 17 curse, ajungând de 2 ori pe locul 2.
Modificările, fiind făcute de uzină, au fost documentate şi sunt considerate parte din istoria excepţională a acestei maşini, mai ales că ea a primit şi un număr nou de şasiu atunci. Mai mult ca atât, ea a participat în 1954 şi 1955 la noi curse de Formula 1, prin urmare şi-a continuat istoria cu noua identitate.
Abia în 1955, după încheierea sezonului, Ferrari a vândut acest bolid, împreună cu alţii, unor clienţi speciale. Acest exemplar a fost cumpărat pe atunci de inginerul britanic Donald Healey.
De atunci şi până azi, ea a trecut prin garajele câtorva colecţionari renumiţi, toţi având grijă de mentenanţa ei şi certificările necesare, inclusiv certificate moderne de la fabrica Ferrari, care consideră că motorul şi cutia aflate azi pe această maşină sunt cele corecte din istoria maşinii.
Deşi acesta arată ca un V8, de fapt e un motor cu 4 cilindri în linie, de 2,5 litri, care dezvolta între 210 CP şi 230 CP. Monopostul cântărea doar 600 kg, însă, aşa că era extraordinar de rapid şi atunci.
În fine, cu toate certificările şi confirmările sale, cu toată istoria de proprietari colecţionari, maşina asta e o unicitate absolută în lume, mai ales că are deja 70 de ani de când a fost produsă şi arată impecabil. Se va vinde la o licitaţie peste câteva zile în SUA, iar preţul estimativ e de-a dreptul uriaş, fiind cuprind între 3 şi 4 milioane de dolari.
La efortul şi istoria pe care a îmbibat-o în ea vreme de 70 de ani, însă, e de înţeles. Până la urmă, e un Ferrari cu care s-ar mândri oricine în colecţia sa, dacă ar ajunge vreodată în viaţă să-l aibă parcat în garajul său de bijuterii motorizate.
DISTRIBUIE PRIETENILOR:
ALTE ŞTIRI RECENTE:
© 2021 Online Media
Urmăreşte-ne şi pe:
Facebook
YouTube
Instagram
Telegram
Twitter