Un Wartburg 353 bine conservat, unul din puţinele cu motor în 4 timpi, scos la vânzare în Germania

18 August 2022, 20:38
Redacţia PiataAuto.md
Wartburg 353 a fost una din principalele maşini din Germania de Est de cândva, fiind produsă din 1966 până în 1991, cu câteva împrospătări pe parcurs. Cei care nutreau vreo admiraţie pentru aceste maşini sau care au citit poate şi articolul nostru de câteva luni în urmă, în care sondam în detaliu ingineria acestui model, ştiu că pe parcursul aproape întregii sale cariere, Wartburg 353 a fost propulsat de un motor de 3 cilindri, în 2 timpi.
Acel motor avea o construcţie extrem de simplă, cu un număr minim de piese, şi dezvolta 45 CP la început şi 50 CP începând cu 1969. În 1975 a urmat un facelift, care i-a adăugat şi litera W în denumire, dar acel facelift a fost unul estetic, iar la nivel tehnic s-au schimbat frânele şi direcţia, nu şi motorul.
În 1983 a urmat o altă actualizare estetică, la interior apărând martori de bord şi inserţii de lemn, iar în 1985 acelaşi motor a fost actualizat la 58 CP. La acest facelift maşina s-a debarasat de cromul de pe caroserie şi a fost modernizată cu mai multe elemente din plastic şi cu alte blocuri optice şi alt calandru.
Abia în 1988 a apărut şi motorul în 4 timpi, după 22 de ani de la startul producţiei. Era un motor de 1,3 litri, preluat de la VW Polo de atunci, datorită încălzirii relaţiilor între Germania de Est şi de Vest. Apariţia motorului în 4 timpi a fost pentru estici o revelaţie, presa vremii scriind cu ardoare despre acest nou Wartburg.
Şi, deşi a fost produs doar între 1988 şi 1991, Wartburg 1,3 a reuşit a fi produs în 152.757 exemplare. Poate una ca o cifră mare, însă, dacă e să comparăm cu cele peste 1,2 milioane de exemplare de Wartburg 353 produse în total, cele cu motor în 4 timpi sunt doar 12% din total.
Wartburg-ul despre care vorbim azi e unul din ele şi e în acea ultimă ipostază de design lansată în 1965, cu blocuri optice spate, care, celor din URSS le aminteau de modelul ZAZ 968M.
Exemplarul ăsta a fost conservat în timp o lungă perioadă de timp, păstrându-şi până şi plăcuţele de înmatriculare din fosta Germanie estică. Şi are doar 43 mii km parcurşi în acest interval, fapt confirmat şi de aspectul caroseriei şi interiorului.
Maşina a stat în ultimii ani în garajul unui colecţionar, fiind renumită printre pasionaţi şi chiar participând la câteva sesiuni foto de presă în Germania, apărând şi în câteva publicaţii. Are deci, o istorie relativ documentată, apreciată drept veridică de pasionaţii modelului.
Ei bine, starea maşinii e cu siguranţă foarte bună şi e şi versiunea mai rară ca număr de exemplare produs. Dar motorul de 1,3 e preferat de colecţionarii mai practic. Cei care caută mai multă istorie în aceste maşini preferă să ţintească spre cele cu motor în 2 timpi. Maşina asta, însă, are şi un preţ relativ decent. Se cer fix sub 10 mii euro pe ea. Deci, e un Wartburg care a devenit de colecţie, dar tot a rămas accesibil poporului.
0
2,759
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!