Un nou accident astă dimineaţă la intersecţia cu cele mai mari statistici din Chişinău, proiectată neinspirat

9 August 2022, 09:01
Redacţia PiataAuto.md
Un nou accident a avut loc astă dimineaţă la intersecţia cu cele mai mari statistici din Chişinău, de la intersecţia străzilor Trandafirilor, Decebal şi Sarmizegetusa. Un VW Golf şi un VW Jetta s-au ciocnit. După urmele accidentului, lăsate peste zona mărginită de bare şi contururi de cauciuc, e pare că una din maşini venea din direcţia gării pe Decebal şi s-ar fi ferit de alt automobil, iar impactul a proiectat cele două maşini peste zona delimitată.
Airbag-urile au funcţionat în ambele maşini şi nimeni nu a avut de suferit, doar maşinile alegându-se cu avarieri consistente. Totuşi, accidentul de azi relevă încă o dată, după sute de alte accidente produse la aceeaşi intersecţie, cât de prost proiectată este aceasta. Şi, deşi am semnalat şi noi, şi o mulţime de asociaţii de siguranţă rutieră şi tot felul de experţi, autorităţile par să nu reacţioneze câtuşi de puţin la problemele şi pericolele acestei intersecţii. Iar soluţia cea mai simplă ar fi semaforizarea intrărilor în intersecţie, separat pe fiecare direcţie, gândită în combinaţii de direcţii sigure, care să nu dureze prea mult timp pentru a nu încetini prea mult fluxul de pe drumul principal.
Aşa arată direcţiile de deplasare în această intersecţie din Chişinău

Or, imaginea de mai jos ilustrează haosul logistic proiectat al acestei intersecţii. Aşa cum spuneam în analize anterioare, având 3 fâşii de intrare dinspre Sarmizegetusa în intersecţie, maşinile îşi acoperă vizibilitatea una alteia şi nu pot vedea dacă au de cedat trecerea cuiva sau nu. Iar pe unele din fâşiile de intrare în intersecţie există spaţiu pentru poziţionarea paralelă a două maşini, iar cei nerăbdători fac sarcina şi mai dificilă. Astfel, un şofer care intră în intersecţie trebuie să cedeze trecerea de pe 4 benzi perpendiculare, pe care nu le vede în totalitate, uitându-se şi în faţă la 1-2 benzi şi direcţii.
Un simplu principiu de siguranţă rutieră civilizată spune că indicatorul de cedare a trecerii, în combinaţie cu permiterea deplasării înainte sau la stânga poate fi instalat doar la intersecţii cu drumuri cu câte o bandă pe sens. Unde apar două benzi, apar şi pericole implantate. Iar această intersecţie din Chişinău, pare vârful absurdului unui proiectant care n-a avut nimic de-a face cu siguranţa rutieră din lumea reală, civilizată.

Sursa foto: Facebook / grupul GBM.Online; marcări grafice pe imagine: PiataAuto.md
0
3,507
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!