Aceasta e Dacia Manifesto, prototipul care indică direcţia de dezvoltare a mărcii româneşti

16 Septembrie 2022, 14:20
Ilie Toma
Dacia a dezvăluit azi prototipul Manifesto, o creaţie care nu-şi propune să se materializeze direct într-un viitor model de serie, dar care va servi drept o busolă pentru evoluţia mărcii româneşti. Aşa că noul prototip dă indicii curioase despre ceea ce vom vedea multe viitoare modele de serie cu sigla Dacia.
În primul rând, dacă gama actuală Dacia a adoptat după concepere noul logo şi o nouă grilă, atunci Manifesto transpune stilul de design nou al Dacia pe întreaga sa siluetă. Vedem astfel mult mai multe linii ascuţite, clare, proeminente, în ceea ce poate fi numită o epocă în care Dacia a devenit maturizată. Această nouă epocă nu mai emană o maşină pur bugetară, ci mai degrabă concentrată spre esenţialul decent şi modern.
Manifesto e un soi de offroader fără uşi şi fără parbriz, aproape de un buggy, iar proporţiile sale şi unele elemente s-ar putea regăsi pe viitorul Duster. Prototipul mai experimentează şi cu ideea unui singur far principal în faţă, dar asta e o picanterie care n-ar putea ajunge în producţie, din cauza reglementărilor de siguranţă a traficului. În cazul lui Dacia Manifesto, acel far mai e şi detaşabil, ca să-ţi poţi lumina calea cu el când te depărtezi de maşină.
Habitaclul lui Manifesto e şi mai interesant, aducând soluţii de design foarte ambiţioase. Scaunele curios profilate, o planşă de bord suspendată peste o altă planşă mai lată, cu materiale organice. Toate astea sugerează ambiţia Dacia de a experimenta cu forme neordinare, cu soluţii atipice de design, într-o lume în care debarasarea de convenţional e vitală. Iar tot interiorul poate fi spălat cu furtunul cu apă, deci e aproape genial!
Iar dacă te gândeşti să rămâi peste noapte în mijlocul geografiei în care ai ajuns, husele scaunelor se pot transforma imediat în saci de dormit. Un spirit aventurier autentic, deci, cu o gândire practică şi vastă a celor de la Dacia.
Văzând acest interior, fanii Dacia pot fi siguri că acolo, în sediile de R&D şi design Dacia, muncesc oameni conectaţi la realitatea curentă şi cea viitoare, care vor să ţintească şi spre un public mult mai tânăr şi mai hi-tech în predilecţii. Dacia s-a debarasat de plastic aproape în întregime pe acest model, iar cel folosit e reciclat, s-a debarasat de crom, şi a adoptat materiale eco precum pluta.
E foarte curioasă şi ideea vitezometrului digital mic şi compact lângă volan, în tandem cu spaţiul de depozitare a smartphone-ului, care ia locul display-ului multimedia tradiţional. Citroen Ami foloseşte deja ideea de înlocuit sistemul multimedia al maşinii cu telefonul şi se pare că această soluţie a lui Manifesto dă indicii că şi modelele viitoare Dacia ar putea-o face. Până la urmă, e o soluţie mult mai atemporală, decât orice sistem multimedia pus acolo pentru totdeauna. E suficient să ne uităm azi la sistemele multimedia de acum doar 10 ani pe maşini şi majoritatea dintre ele vor părea învechite moral. Cu un telefon, ai întotdeauna un sistem nou, cu o interfaţă în continuă actualizare. E o idee care cu siguranţă se va înrădăcina tot mai mult în lumea auto, nu doar la Dacia.
Şi, în fine, Manifesto face uz şi de anvelope fără presiune interioară, un concept testat cândva şi de Michelin, de exemplu. Deocamdată sunt slabe şanse să vedem asemenea anvelope produse în serie, însă pentru ideea de aventurier al lui Manifesto, acestea se potrivesc de minune.
Şi acum, la sfârşitul acestui articol, am vrea să dăm şi o notă subiectivă. Este Manifeto un prototip de care fanii Dacia ar trebui să fie mândri? Cu siguranţă da, pentru că el denotă mai ales progres, bine poziţionat pe şinele potrivite, bine conectat cu felul în care evoluează lumea, iar asta înseamnă progres pentru marca Dacia. Aşa că, Manifesto ar trebui să fie o sursă de mândrie nu doar pentru cei ce conduc un Logan sau un Duster actual, ci şi pentru cei ce mai sunt nostalgici după Dacia 1300 sau 1310! Pentru că, imaginează-ţi că-n anul 1985 cineva îţi arăta imagini cu Dacia Manifesto şi-ţi sugera că peste 37 de ani, Dacia ar prezenta un asemenea prototip. Te-ai fi simţit mândru, nu-i aşa? Ei bine, te poţi simţi şi azi!
0
2,505
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!