Acest Mercedes 560 SEL 6,0 AMG din 1991 e bunicul lui S-Class AMG din zilele noastre şi a fost scos la vânzare în SUA

24 Septembrie 2022, 17:18
Ilie Toma
Generaţia W126 a lui Mercedes S-Class e una legendară, fiind adeseori apreciată ca S-Class-ul suprem dintre generaţii clasice. Şi întrucât a fost produsă într-o perioadă în care atelierul AMG era încă independent, puţini ştiu că au existat şi versiuni AMG oficiale, modificate cu multă măiestrie.
Denumirea completă a acelor modele era 560 SEL 6,0 AMG, ceea ce ne spune că transformările aveau la bază motorizarea 560 SEL a lui S-Class, iar motorului V8 îi era crescut cilindreea de la cei 5,6 litri la 6,0 litri. De fapt, era acelaşi motor de 32 de valve, care se instala în acea perioadă şi pe W124 „Hammer”, deci e vorba de un deliciu ingineresc suprem!
Asta însemna că AMG modificase atât de consistent acest motor, încât schimbase nu doar pistoanele şi bielele, ci şi arborii cu came, transformându-l într-unul de 4 valve per cilindru. După toate transformările de la AMG, propulsorul de pe acest W126 avea o putere de 385 CP şi un cuplu maxim de 556 Nm, ceea ce însemna cu peste 100 CP mai mult decât versiunea de serie. Şi toate astea se făceau fără a pune vreo turbină pe el!
Maşinile primeau şi un kit de design superb, cu bare de protecţie noi, omologate, cu jante AMG speciale, produse de OZ Racing pentru atelierul german, şi cu praguri noi.
De asemenea, era uşor coborâtă şi suspensia, erau modificate şi oglinzile, iar la posterior apărea un spoiler discret, aplicat pe portbagaj, cu inscripţia AMG pe el.
Interiorul acestei maşini era atât de consistent şi dotat, încât şi azi lasă impresia unui lux care fascinează. Pe bancheta din spate existau şi mese individuale pentru doi ocupanţi, făcute din lemn.
Iar în faţă luxul era laconic şi spunea tot fără să facă exces de detalii lucioase.
Maşina din SUA, despre care vorbim azi, a fost cumpărată iniţial de un japonez, în anul 1991, deci ultimul an de producţie al lui W126. Mercedesul a fost exploatat cu limită strictă de kilometri, impusă de înmatricularea în regim special a unei maşini cu volan pe stânga în Japonia. În 2018, a fost cumpărată de un american şi importată în SUA.
Iar acum are doar 72.945 km pe odometrul său, acumulaţi în toată istoria sa de 31 de ani! La fiabilitatea lui W126, se poate spune că este încă o maşină aproape nouă!
Proprietarul american a scos-o la vânzare la o licitaţie online. Mizele au crescut rapid, iar înainte de închiderea licitaţiei, ultima a fost de 140.000 dolari. Şi n-a fost de ajuns ca să-l convingă pe proprietar s-o vândă, aşa că acesta a refuzat vânzarea şi o vinde doar în comunicări directe, dacă cineva vrea să ofere semnificativ mai mult de atât.
E un preţ prea mare, poate? Ei bine, cel mai probabil, maşina asta merită într-adevăr mult mai mulţi bani. Pentru că Mercedes 560 SEL 6,0 AMG s-a produs în nici 200 exemplare în toată istoria sa, aşa că e probabil cel mai rar şi mai delicios model cu indicele de caroserie W126 din câte s-au produs vreodată!
0
2,414
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!