Acesta e noul BMW XM, un SUV cu motor V8 ajutat de un sistem plug-in hibrid, care cântăreşte mai mult decât un model electric

28 Septembrie 2022, 11:52
Ilie Toma
BMW nu urmează calea celor de la Mercedes, de a lansa modele de înaltă performanţă în care motoarele V8 să fie înlocuite de cele cu 4 cilindri, stoarse de putere şi ajutate de un sistem hibrid, cum se întâmplă în cazul lui C63S AMG. Cel puţin în cazul noului SUV BMW XM, bavarezii au ales să pună un V8 puternic sistemul plug-in hibrid al acestuia. Acesta e noul BMW XM, prefaţat de multă vreme şi dezvăluit abia azi.
Noul model nu mai ia un indice cifric, precum X5M de până acum, ci adoptă doar denumirea de XM, sugerând că va fi modelul de top din ierarhie. În materie de dimensiuni, noul model are 5.110 mm, deci e un pic mai mare decât X5M, aproape de X7. Are şi un ampatament uriaş, însă, de 3.105 mm, ampatament pe care-l aveau când modelele Long la Seria 7.
Designul noului XM vine să continue ideea conceptului cu acelaşi nume, prezentat anterior, şi aduce schimbări sesizabile faţă de tendinţele recente de la BMW. Grila redevine orizontală, iar renumitele faruri duble au fost reduse la dimensiuni atât de mici, încă par mai degrabă nişte ghilimele pentru marea grilă din centru. Elementele esenţiale de iluminare vor fi poziţionate sub farurile duble, deci.
Interiorul e mai predictibil şi mai apropiat de ultimele evoluţii, adoptând acelaşi sistem nou multimedia, cu ecran dublu curbat, de pe ultimele modele BMW.
Marele accent al noului model e sistemul său de propulsie, bineînţeles. E vorba de un sistem plug-in hibrid, însă conceptul de bază al acestui sistem nu e unul nou. E vorba de un motor cu ardere internă şi un electromotor integrat între propulsor şi cutia de viteze. E un principiu folosit de mulţi ani de mulţi producători şi de multe modele BMW actuale şi precedente, diferenţa făcând-o puterea lui XM.
Motorul cu ardere internă e acelaşi V8 de 4,4 litri al BMW, twin turbo, care vine aici într-o ipostază revizuită, de 489 CP. Deci, efectiv, motorul V8 a fost relaxat aici, or, acelaşi propulsor dezvoltă peste 500 CP pe multe alte modele, iar pe M5 ajunge la 635 CP. Pe noul XM el va livra 490 CP şi 650 Nm. Electromotorul va mai livra 197 CP şi 280 Nm, dar acesta îşi poate transmite cuplul printr-un soi de reductor, ajungând la 450 Nm.
Puterea cumulată a întregului sistem e de 653 CP, iar cuplul maxim ajunge la 800 Nm. Forţa va fi trimisă tuturor celor 4 roţi, printr-un sistem M xDrive, care favorizează puternic puntea spate.
Având o asemenea putere, noul BMW XM prinde prima sută în 4,3 secunde, iar viteza maximă e limitată fie la 250, fie la 270 km/h, în funcţie de opţiunile alese. Unii ar putea spune că acceleraţia nu e tocmai cea mai rapidă, după standardele zilelor noastre, iar motivul e greutatea.
Noul XM cântăreşte la gol 2.785 kg, fiind cu 300 kg mai greu decât modelul electric BMW iX în motorizare xDrive40, care e şi aşa foarte greu din cauza bateriei mari. La aproape 2,8 tone, noul XM va fi probabil cel mai greu model M produs vreodată. Masa totală, cu tot cu sarcina utilă, a noului BMW XM e de 3,3 tone, deci doar 200 kg îl mai separă de clasa camioanelor şi necesitatea unui permis de conducere de categoria C pentru a-l conduce.
Explicaţia vine şi de la dimensiuni, şi de la lipsa folosirii fibrei de carbon, cum se întâmplă la iX, şi de la bateria litiu-ion de 29,5 kWh, care a fost montată în podea. Capacitatea utilizabilă e de 25,7 kWh, ceea ce-i poate asigura o autonomie de 82-88 km. Încărcarea acestei baterii poate fi făcută la o putere de doar 7,4 kW, deci va dura mult, circa 4 ore şi 25 minute după estimările producătorului.
1
2,552
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!