Chrysler lansează o versiune finală V8 pentru 300C, modelul cu inginerie Mercedes de acum două decenii

15 Septembrie 2022, 14:10
Redacţia PiataAuto.md
Chrysler 300C, sau 300 cum i se mai spune uneori, e unul din cele mai longevive modele din câte au existat în istoria mărcii americane. Se produce din 2004 până azi, cu o mulţime de facelift-uri, dar în esenţă e aceeaşi maşină de 18 ani încoace. Iar ingineria sa, de fapt, e şi mai de demult şi e una cu multe rădăcini de la Mercedes.
Şi asta pentru că acest model a fost conceput într-o perioadă în care Daimler şi Chrysler erau un grup comun. Pe atunci, germanii s-au gândit că platforma sedanului lor, E-Class, poate fi folosită pentru un model cu identitate americană, dar cu o ţinută de rutieră superioară, tipică E-class-urilor germane. Azi, dacă se caută informaţii generale despre Chysler 300C, se vor găsi informaţii că maşina e construită pe platforma lui E-Class W211. Dar, de fapt, Chrysler 300C e construit pe platforma lui E-Class W210, acel E-Class care a schimbat radical designul modelului, după W124. Şi pentru că W210 avea componente şi o parte din arhitectura suspensie comună cu W124, aproape că putem spune că rădăcinile inginereşti ale acestui Chrysler 300C, vândut acum în showroom-uri, se trag încă de la W124 încoace!
Şi asta nu e neapărat rău! Ba dimpotrivă, e suficient să ne amintim câte motorizări puternice a avut acel E-Class şi cel care l-a urmat, cât de adorate sunt acele maşini în esenţă, ca să înţelegem că, deşi 300C e cumva demult învechit moral, substratul lui tehnic e tocmai cel adorat de pasionaţii din lumea întreagă.
Şi tocmai acea inginerie excelentă din start l-a făcut să reziste în timp şi să poată face faţă la o mulţime de motoare americane instalate sub capotă sa de-a lungul carierei. Acum, versiunea finală a lui Chrysler 300C, înainte de a pleca din producţia de serie, e una cu un motor V8 de 6,4 litri! Şase virgulă patru litri! Oare nu e asta ceea ce şi-ar dori nostalgicii după sedanurile din anii 90?
Fireşte, aici e un motor HEMI V8 american, care livrează 492 CP. E un motor care nu scoate nici 100 CP per litru, deci e o performanţă livrată fără sforţare. Dar maşina va putea accelera de la 0 la 100 km/h în numai 4,3 secunde. Viteza maximă ajunge la 258 km/h.
Maşina poate părea de şcoală veche pe dinafară, dar are un sistem multimedia cu display de 8,4 inch, cu Apple CarPlay şi un sistem audio Harman Kardon, numai bun să te facă să savurezi şederea la semafor. Că pe urmă auzi motorul mai tare.
Aşadar, această ultimă ediţie va fi produsă în numai 2.200 exemplare, 2.000 dintre care vor fi vândute în SUA, iar celelalte 200 — în Canada. Europa avea cândva Chrysler-ul său, numit Lancia Them, dar nu-l mai are demult. În SUA, maşina asta va fi vândută cu un preţ infim după standardele zilelor noastre, de doar 55.000 dolari SUA. Cu siguranţă, însă, această ultimă ediţie cu motor de 6,4 litri V8 va deveni una de colecţie în viitor!
1
914
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!