Istoria uitată a lui Mercedes 560 SEC Koenig Specials, W126-ele care arăta şi mergea ca un supercar în anii 80

19 Septembrie 2022, 17:46
Redacţia PiataAuto.md
Mercedes-Benz în generaţia W126 a fost pe bună dreptate unul din cele mai adorate modele pe care le-a produs vreodată producătorul german. O calitate excepţională de asamblare, overengineering din belşug implantat în fiecare detaliu, un aspect plin de prezenţă şi un confort excepţional în înaintare — acestea au fost calităţile care l-au consacrat. Iar versiunea coupe, cu indicele C126 şi de obicei cu inscripţiile SEC pe portbagaj, a fost şi mai rară şi mai exclusivistă de atât. Era un model care arăta atât de bine şi avea o inginerie atât de temeinică, încât a inspirat o mulţime de ateliere să creeze ipostaze supreme, cu performanţă şi mai mare.
La baza versiunilor modificate era luată de obicei motorizarea de top, 500 SEC, apoi, din 1985 şi versiunea 560 SEC, care avea un V8 de 5,6 litri sub capotă, capabil să livreze 270 CP. Era un motor V8 mare, bine construit, şi foarte relaxat în versiunea sa de serie, iar asta-l făcea perfect pentru atelierele de tuning, care e puteau avânta în creşteri de performanţă.
Au existat nenumărate versiuni de performanţă pentru acest model, deci. Dar, probabil cea mai ambiţioasă şi mai memorabilă pentru fanii modelului a rămas ipostaza 560 SEC Koenig Special, creată de atelierul Koenig din Germania. Atelierul nu mai există azi, însă pe atunci reuşise să-şi câştige faima, chiar dacă fusese creat abia în anul 1977, de pilotul de curse pensionat din motorsport, Willy Koenig. Atelierul modifica, în principal, modele Mercedes, Ferrari şi Porsche.
Cei de la Koenig au creat primul kit pentru 560 SEC în 1985, iar al doilea în 1989. Maşina avea nu doar bare de protecţie mult mai proeminente, cu prize de aer mai mari, ci era toată mai lată şi mai evazată, amintind de stilul lui Ferrari Testarossa din acei ani. Aripile faţă erau semnificativ mai late, dând start unei proeminenţe pe întreaga lungime a maşinii, care urca în sus în zona aripilor spate şi avea şi prize masive în zone roţilor de acolo. Însă existau şi versiuni fără încizii în acea zonă spate.
Aceste aripi spate puternic evazate evoluau cu o linie ce deriva spre un spoiler al portbagajului, bara de protecţie spate fiind totodată mai lată şi pornind din zona mai lată a aripilor spate. Inevitabil şi roţile erau mai late, pentru a transpune mai bine pe asfalt performanţa sporită.
Fireşte, e vorba şi de performanţă sporită, nu doar de aspect. Cei de la Koening aplicaseră un supercharger mecanic Albrex pe motorul M117, cu intercooler, care creştea puterea V8-ului de la 270 CP la puţin peste 400 CP!
Toate astea veneau la pachet cu jante BBS, suspensie modificată şi frâne mai mari. Fireşte, şi sistemul de eşapament era modificat, pentru a pune în accent mai bine noul sunet al motorului V8 supraalimentat. Maşina era, astfel, simţitor mai ştrengărească, mai rapidă şi mai zgomotoasă, iar graţie aspectului său, devenise o legendă admirată pe paginile de mijloc din reviste, numai bune de atârnat pe pereţii camerelor.
Maşina a fost produsă până în anul 1991, iar cifrele estimative arată că s-au produs doar aproximativ 1.000 de exemplare de Mercedes 560 SEC Koening Specials.
Azi acestea mai pot fi găsite foarte rar, prin Europa, Japonia, Orientul Mijlociu sau SUA, unde s-au vândut în principal, dar de obicei sunt dosite în colecţii private ferite de ochii lumii, iar preţurile de vânzare ale exemplarelor în stare decentă se duc de la 150.000 dolari în sus.
Puţini ştiu de ele. Însă cu siguranţă ipostaza Koenig Specials a lui 560 SEC e printre cele mai condimentate, poate chiar cea mai fascinantă ipostază din câte a avut acest model glorios de la Mercedes-Benz!
0
5,618
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!