Maşina extravagantă şi un pic bizară a Italiei de cândva, o Lancia Gamma Coupe, scoasă la vânzare la preţ accesibil

19 Septembrie 2022, 21:17
Redacţia PiataAuto.md
Mulţi dintre noi ar fi atraşi de ideea de a deţine o maşină italiană clasică, dar nu toţi s-ar încumeta să se gândească la modele renumite, vândute la zeci sau sute de mii de euro. Din fericire, lumea auto a Italiei de cândva a fost plină de modele bizare şi interesante, astfel încât există modele extravagante care-ţi pot aduce deopotrivă zâmbetul din satisfacţie deţinerii lor şi totodată bătăile de cap asociate. Lancia Gamma Coupe e unul din aceste modele, şi despre el vorbim azi.
În anii 70, Lancia îşi dorea un model progresist, care să concureze în segmentul modelelor mai mari şi mai luxoase din Europa, în zona lui Mercedes W123. Cei de la Pininfarina au primit sarcina de a crea designul pentru o berlină cu 4 uşi, de circa 4,6 metri lungime, şi un coupe un pic mai scurt. În anul 1976, berlina pe nume Gamma era lansată la salonul auto de la Geneva. În 1977 a urmat şi coupe-ul, construit pe aceeaşi platformă.
Deşi vorbim de o maşină de acum 45 de ani, Lancia Gamma avea deja tracţiune faţă. Motorul său, însă, era montat longitudinal, iar partea şi mai interesantă era că Gamma avea motoare boxer, în 4 cilindri. Deci motoarele nu erau foarte înalte, aveau centru de greutate coborât şi erau mai late, iar cu o asemenea arhitectură şi poziţionare longitudinală era şi mai greu să asiguri tracţiunea faţă. Şi totuşi, italienii au făcut-o.
Aceleaşi construcţie a motorului era disponibilă în cilindree de 2,0 litri şi 2,5 litri, cel de 2,0 litri fiind lansat un pic mai târziu ca să facă uz de avantajele de taxare italiene pentru motoarele mai mici de 2 litri. Ambele motoare făceau uz de carburatoare Weber, dar ulterior versiunea de 2,5 litri a primit şi o variantă cu injecţie Bosch L-Jetronic. Iniţial se discuta şi despre posibilitatea de a instala un V6, dar s-a renunţat la această idee. Maşina despre care vorbim azi are motor de 2,0 litri, cu carburator, care dezvoltă 120 CP.
Designul maşinii, chiar dacă era creat de Pininfarina, avea câteva soluţii pe care le putem califica azi drept bizare. Liniile acoperişului şi a liniei geamurilor mergeau în direcţii uşor diferite, combinând unghiuri drepte cu curbe nu tocmai armonios, iar mânerul uşii poate aminti celor din est de mânere de genul celor folosite mai târziu pe Volga.
Grila frontală era una nouă şi a dat tonul de design pentru următorul deceniu la Lancia, iar portbagajul avea o formă bizară cu mai multe linii şi partea centrală mai coborâtă. Spaţiu era irosit din belşug în zona spate, dar maşina avea oricum două locuri frumos integrate acolo.
Existau versiuni de habitaclu cu combinaţii foarte rafinate de culori, cum e şi exemplarul de care vorbim azi.
Acest exemplar pare a fi într-o stare relativ bună, dar oricum ar merita o împrospătare amplă. Nu e una din acele maşini cu istorie perfectă, complet documentată. Are doar 13 mii pe bord, dar e un indicator fără prea multă referinţă la câte cercuri a făcut maşina. Şi totuşi, există un motiv pentru care ea ar merita să ajungă într-o colecţie, chiar şi a unui începător.
Exemplarul ăsta a fost foarte generos dotat iniţial şi într-o formă restaurată ar arăta extraordinar. În al doilea rând, Lancia Gamma Coupe a fost produsă dn 1977 până în 1984, într-un număr total de doar 6.790 exemplare! Iar dacă mai divizăm pe motoare , cele cu 2,0 litri s-au produs în numai 3.243 exemplare, dintre care doar 1.978 sunt în ipostază de până la facelift, ca şi maşina despre care vorbim azi şi care a fost produsă în 1977. Deci, e un model foarte rar în cel mai adevărat sens, e bizar şi excentric şi are şi o inginerie curioasă. Exact ce ţi-ai dori de la un prim exemplar pentru colecţie!
Cât costă? Accesibil, după cum spuneam. Doar 6.500 euro se cere pe această Lancia Gamma Coupe în Italia. Deci, e o maşină neaşteptat de primitoare în lumea aia a clasicelor, oferindu-ţi un bilet neaşteptat de tangibil. Şi e o maşină specială, nărăvaşă, cu un caracter italian reprezentativ al acelei perioade!
0
1,633
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!