Mercedes a creat un camion Unimog în rol de locomotivă, capabil să tracteze 1.000 tone cu un motor diesel de doar 231 CP

19 Septembrie 2022, 15:57
Redacţia PiataAuto.md
Camioanele Unimog sunt renumite pentru universalitatea lor, dar şi durabilitatea excepţională în timp. Fie că muncesc la mentenanţa drumurilor, în agricultură, în armata elveţiană sau în alte scopuri speciale, în multe ţări acestea sunt adorate pentru că, deşi costă mai scump, randamentul lor e în final mult mai mare. Dar acum cei de la Mercedes au creat o nouă versiune a camionului Unimog U 423, capabilă să servească în rol de locomotivă pe calea ferată şi ă tracteze 1.000 tone după ea, şi au adus-o azi la expoziţia IAA dedicată camioanelor, care a luat startul în Germania.
Din start, trebuie să spunem că există deja multe camioane Unimog folosite la tractări de cale ferată, ele fiind adorate mai ales în Elveţia, alături de camioane mai mari Mercedes. Elveţia foloseşte şi camioane convertite pe termen lung la acest rol, însă în ultimii ani germanii au perfecţionat şi mecanisme sofisticate de roţi retractabile pentru calea ferată, care permit aceluiaşi camion să circule liber pe drumuri publice şi doar când ajunge pe calea ferată să coboare roţile potrivite.
Foto: Camioane Unimog care serveau şi până acum pe căile ferate ale Elveţiei

Noul camion Unimog beneficiază de un asemenea sistem de roţi retractabile, ceea ce-i permite unui singur exemplar să slujească şi în rol de locomotivă pe căi ferate mari, şi în rol de vehicul pentru curăţarea căilor ferate, având multiple sisteme hidraulice şi de pulverizare sub presiune a apei. Acelaşi camion poate tracta tramvaie, troleibuze sau autobuze defecate, poate efectua lucrări de curăţare a drumurilor şi tundere a ierbii, sau poate curăţa zăpada pe timp de iarnă cu un plug ataşat în faţă. Practic, un singur camion poate înlocui vreo 5-7 camioane specializate obişnuite.
Partea interesantă şi nouă sunt capacităţile sale pe cale ferată, la tractare, or, noua versiune se laudă cu capacitatea de a tracta 1.000 tone după el! E o sarcină uriaşă în comparaţie cu uriaşul camion Tatra de cândva, de exemplu, creat să poată tracta 100 tone după el. Însă e important să specificăm că Unimog poate tracta 1.000 tone doar pe calea ferată, unde şinele reduc considerabil rezistenţa la frecare.
E impresionant, însă, că cele 1.000 tone pot fi tractate doar folosind un motor diesel de 231 CP şi 900 Nm, cu 4 cilindri în linie, şi 5,1 litri cilindree. Secretul e într-un convertor de cuplu cu două direcţii, ataşat de cutia de viteze, care acţionează ca un demultiplicator puternic. Mai mult ca atât, acesta permite schimbarea direcţiei, astfel încât camionul poate asigura aceeaşi forţă de tractare fie înainte, fie în marşarier, până la 50 km/h. Deci, exact ca o locomotivă, noul Unimog are aceeaşi capacitate la tractare şi la propulsie.
Iar ca toate aceste capacităţi să impresioneze şi mai mult, camionul vine şi cu o telecomandă pentru operare la viteze mici, ceea ce poate permite manevrarea lui şi mai precisă din exterior.
0
11,237
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!