Mitsubishi lansează un Renault Captur cu emblemă Mitsubishi, pe care-l numeşte ASX

21 Septembrie 2022, 10:40
Ilie Toma
Mitsubishi, o marcă niponă cu modele fascinante şi glorioase cândva, n-a prea avut decizii sclipitoare în ultimii vreo 15 ani, fapt care a dus încet şi sigur la retrogradarea sa dintr-un jucător global într-un regional mai degrabă. Acum şirul de decizii bizare continuă cu lansarea unui Renault Captur cu siglă Mitsubishi, prezentat drept ASX.
Mai există în lumea noastră multe modele ale diferitor mărci, care împart aceeaşi platformă şi chiar uneori componente de caroserie. Dar de fiecare dată se încearcă măcar o profilare diferită a calandrului, barelor de protecţie, eventual a blocurilor optice — piese, modificarea cărora costă mai puţin decât cele de caroserie. Mitsubishi n-a făcut nici măcar asta, ci pur şi simplu a înlocuit emblemele. Noroc că rombul de sus din emblema Mitsubishi s-a pliat bine în locul rombului Renault.
Asta e ziua în care până şi angajaţii dealerilor Mitsubishi din Europa îşi pun mâna peste ochi şi nu înţeleg ce vor trebui să spună clienţilor. E ziua când aceştia încep a completa CV-uri şi a sonda noi oportunităţi.
Am putea spune că e o decizie neinspirată şi din partea Renault, dar, de fapt, acest „Mitsubishi” va fi asamblat la fabrica Renault din Spania, acolo unde se asamblează Captur. Aşa că pentru Renault nu e o problemă doar să folosească din când în când câte un set de embleme Mitsubishi din găleata de rezervă, dacă n-or uita s-o facă cei de la fabrică.
În mod absolut evident, toate motoarele sunt identice cu cele de pe Renault Captur, chiar şi versiunea plug-in hibridă cu motor de 1,6 litri. Există şi motorizarea mild hibrid de 1,33 litri, cu renumitul propulsor turbo dezvoltat de Renault şi Mercedes, prezent şi pe Dacia Duster, de exemplu.
Ce câştigă Mitsubishi din toată afacerea? Şansa de a anunţa că mai are modele plug-in hibrid în gamă şi de a reduce media emisiilor CO2. Şi şansa de a anunţa o lansare nouă, făcută cu bugetul de bani de buzunar al unui adolescent.
Dacă ar fi să nominalizăm cea mai penibilă lansare auto europeană a acestui an, acest Mitsubishi ar merita un loc pe podium cel puţin. Marca niponă, care a creat Lancer Evo cândva, marca niponă care a fost pionerul absolut al maşinilor plug-in hibrid cu Outlander PHEV, inclusiv în Europa, a ajuns acum să facă un soi de „guest post” în gama sa. Şi nu e problema că Renault Captur n-ar fi o maşină bună, ba dimpotrivă, este. Dar nu există niciun motiv pentru care ai vrea să cumperi un Renault Captur cu emblemă Mitsubishi în locul unui normal, cu emblemă Renault. Şi dacă totuşi o faci, vei explica ani la rând tuturor că maşina ta „nu e un Renault”, ci e Mitsubishi, iar la întrebarea „de ce ai cumpărat-o, atunci” nu va mai exista un răspuns logic.
0
1,996
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!