Menu
Acasă
Search
CITIRE ŞTIRE:

Poliţia din România îşi cumpără BMW-uri Seria 3 cu tracţiune integrală şi cutie automată, iar Dacia nu se încadrează în cerinţe

20 Septembrie 2022 - 10:16
Redacţia PiataAuto.md
În orice ţară, e oarecum firesc ca structurile statului să achiziţioneze preponderent vehicule fabricate în acea ţară, cu excepţia unor scopuri speciale, dacă vehicule care să răspundă acestor scopuri nu se fabrică în ţară. Poliţia din România, însă, va cumpăra, mai nou, automobile BMW Seria 3 pentru echipajele sale, cerinţele anunţate în licitaţie fiind atât de specifice, încât Dacia sau Ford, maşini produse în România, nu se mai încadrează în ele.
Sindicatul Poliţiştilor, Europol, a fost cel care a tras un semnal de alarmă public, anunţând cât de bizară e această achiziţie şi condiţiile licitaţiei. Programul poliţiei române de a-şi moderniza parcul de maşini prevede achiziţia a 600 de autospeciale de poliţie, iar condiţiile anunţate pentru licitaţie sunt neaşteptat de specifice — tip caroserie AA, motor pe benzină, putere minimă 130 kW (177 CP), cuplu minim 290 Nm, cutie automată cu minim 8+1 trepte, tracţiune integrală permanentă. Problema e că foarte puţine maşini disponibile în România se încadrează în aceşti parametri atât de specifici. Audi A4 quattro, spre exemplu, nu se încadrează pentru că are cutie cu 7 trepte, nu 8, cum vrea poliţia, deşi cerinţa poliţiei vizavi de minim 8 trepte pare de neînţeles. Mercedes C200 4MATIC s-ar putea încadra, dar la partea cu tracţiune integrală permanentă ar putea decădea, întrucât sistemul e unul continuu variabil în distribuţia între punţi, iar motorul e de 1,5 litri. Şi apoi, însăşi raportul de putere şi tracţiune integrală aproape că impune sondarea doar a segmentului premium. În rezultat, doar BMW Seria 3 320i xDrive pare să se conformeze cerinţelor poliţiei.
Iar această presupunere a sindicatului s-a adeverit, la 12 septembrie 2022 fiind semnat primul contract cu BMW România, pentru primele 100 de automobile. Conform acestui contract, maşinile se vor conforma următoarelor specificări: motor minim 1.900 cm cubi, benzină, 130 kW şi 290 Nm cuplu, transmisie automată 8+1 trepte, tracţiune 4x4, viteză maximă minim 210 km/h, acceleraţie 0-100 km/h în maxim 8 secunde, plus alte câteva dotări. Nu există nicio solicitare de modificare constructivă a maşinii pentru misiunea specială pe care ar îndeplini-o, decât montarea girofarului şi inscripţionare. Nici măcar compartimentarea spaţiului din spate, pentru transportarea mai sigură a eventualilor suspecţi, nu e solicitată.
Preţul unei maşini de poliţie va fi de 166.343,41 lei, echivalentul a aproximativ 33.200 euro, iar primele 100 de exemplare ar urma să ajungă în dotarea poliţie române în iunie 2023.

Astfel, nu vorbim despre o licitaţie a unor maşini de poliţie cu destinaţie mai specială, pentru misiuni foarte specifice, ci despre sute de maşini care vor patrula străzile oraşelor şi traseele. De ce a fost nevoie de specificări de maşini premium pentru aceste automobile rămâne o enigmă. Însă e cert că nicio maşină fabricată în România nu se putea încadra în ele.
DISTRIBUIE PRIETENILOR:
ALTE ŞTIRI RECENTE:
© 2021 Online Media
Urmăreşte-ne şi pe:
Facebook
YouTube
Instagram
Telegram
Twitter