Prima motocicletă electrică cu ataş, lansată în SUA, are un aspect retro la exterior şi o inginerie curioasă la interior

6 Septembrie 2022, 11:43
Ilie Toma
Motocicletele electrice cunosc în prezent o creştere uriaşă a popularităţii, cifrele absolute fiind mult mai mari decât ale maşinilor sau motocicletelor electrice, chiar dacă despre ele se vorbeşte mai puţin. Acum compania americană Mod Bikes a lansat un prim model cu ataş, care readuce stilul şi spiritul motocicletelor cu ataş de cândva în epoca modernă. La nivel tehnologic, însă, bicicleta electrică e cât se poate de progresistă.
Designul se inspiră din stilul de cafe racer al motocicletelor, cel puţin aşa spun creatorii săi şi chiar i-au asigurat bicicletei şi un far creat special să dea autenticitate şi corespundere stilului. După stilul vintage al farului se ascunde însă iluminare LED puternică.
Ataşul poate fi demontat, ca şi la motociclete, iar în el poate încăpea un copil sau un animal de companie, sarcina admisă pentru ataş fiind de 54 kg. Ataşul are un scaun şi chiar centură de siguranţă!
Foto: Scaun şi centură de siguranţă în ataş

Bicicleta are un cadru desenat la fel de retro, şi nu beneficiază de vreo suspensie, nici la ataş, nici la cele două roţi principale, aşa că ţinuta de drum va fi destul de dură pe carosabil imperfect. Însă Mod Easy Sidecar — pentru că ăsta e numele bicicletei — are anvelope late, cu profil înalt, care vor amortiza o parte din şocuri.
Bicicleta are un motor electric integrat în butucul roţii spate. Puterea nominală a acestuia e de 730 W, ceea ce înseamnă 1,02 CP. Cuplul nominal e de 69 Nm, o valoare pe care cândva o atingeau motoarele mai compacte pe benzină pentru maşini sau motociclete. Mai mult ca atât, pe perioade scurte electromotorului poate oferi 1,05 KW putere, adică 1,43 CP, şi 90 Nm, cifră care e mai mult decât impresionantă pentru un vehicul ce se clasifică doar ca un e-bike.
Cu asemenea cuplu şi putere, Mod Easy Sidecar poate atinge 45 km/h, însă producătorul recomandă să nu se facă asta pe drumuri cu viraje, din cauza specificului de condus al vehiculelor cu ataş. Pentru cei ce vor experimenta prima dată un ataş, creatorii modelului recomandă o viteză de 10 mile la oră, sau 16 km/h.
Foto: Bicicleta cu ataş e disponibilă în două culori, negru şi verde haki

Rulând la viteză moderată şi asistând-o cu pedalele, bicicleta electrică poate avea o autonomie de până la 72 km. Energia e stocată într-o baterie de origine Samsung, cu o capacitate de 0,72 kWh, care cântăreşte doar 3,85 kg. Încărcarea acesteia durează minim 3 ore, însă. Totuşi, fiind vorba de o bicicletă electrică, care mai are şi pedale şi se mai încarcă şi din inerţie, autonomia pur electrică e mai puţin critică.
Frânele sunt pe discuri, iar în spate există şi un stop, care se aprinde la frânare. Bicicleta, cu două roţi, cântăreşte 40 kg, iar ataşul mai adaugă 29,8 kg de masă proprie. Sarcina pe două roţi e de 120 kg, iar cu cele 54 kg de sarcină de pe ataş, totalul ajunge la 174 kg. Masa totală a bicicletei cu tot cu ataş ajunge, astfel, la 243,8 kg, o greutate care migrează mult spre tărâmul motocicletelor deja!
Cât costă o asemenea bicicletă electrică cu ataş, cu aspect şi parametri apropiaţi de o motocicletă? Preţul ei în SUA e de 4.190 dolari.
0
1,312
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!