Renault a dezvăluit R5 Turbo 3E, o maşină electrică inspirată din clasicul R5 Turbo, creată pentru drift

22 Septembrie 2022, 11:15
Ilie Toma
Mai mulţi producători auto speculează cu ideea unor reinterpretări moderne a unor modele glorioase pe care le-au avut-o cândva. Şi Renault a făcut-o cu ideea unor schiţe de R5 încă anul trecut, iar acum a creat şi un prototip electric, avansând spre eventualitatea în care am putea vedea într-o zi şi un nou R5 de serie. Maşinuţa creată acum, însă, vine într-o interpretare superbă, concepută pentru drift.
Modelul clasic Renault R5 Turbo, în cele două interpretări ale sale, a fost unul din cele mai demenţiale create vreodată de francezi. Nu avea motorul poziţionat în faţă, ca la R5 normal, ci media, în locul banchetei spate, trimiţându-şi puterea către puntea posterioară. A fost creat mai mult pentru omologările de raliu, dar a fost adorat şi de public, rămânând o legendă şi făcând şi R5-ul standard mult mai apreciat.
Foto: Renault R5 Turbo clasic

În iulie 2022, Renault a dezvăluit o creaţie numită R5 Diamant, pentru a marca 50 de ani de la lansarea lui R5. Cititorii noştri au apreciat-o atunci peste orice aşteptări, chiar dacă era doar un concept, acea reinterpretarea modernă a lui R5 generând un val imens de comentarii de apreciere pentru Renault.
Foto: Renault R5 Diamant

Acum, noua creaţie prezentată azi de Renault nu se mai inspiră din R5-ul standard, ci din R5 Turbo, având şi un design cu aripi evazate, şi un eleron imens, la fel ca şi originalul de cândva. La fel ca şi acele modele clasice, noua maşinuţă electrică are tracţiune pe puntea spate, iar puterea e furnizată de un electromotor de 380 CP şi 700 Nm.
R5 Turbo 3E poate accelera de la 0 la 100 km/h în numai 3,5 secunde, sau 3,9 secunde în modul drift, atingând o viteză maximă de 200 km/h. Are o baterie de 42 kWh, pentru a nu fi prea grea, ceea ce-i ajunge pentru câteva tururi de drift continuu, după cum promit creatorii francezi ai maşinuţei.
Aşadar, e o maşină electrică, compactă, creată pentru drift, iar această identitate îi este asigurată nu doar nu tracţiunea spate şi un motor capabil să-i livreze cuplu mare acolo, ci şi de roţi faţă, capabile să vireze la 50 de grade — un truc pe care adoră să-l realizeze drifterii profesionişti din Japonia, de exemplu! Aşadar, acest Renault nu vorbeşte doar cu vorbe pompoase, ci vine şi cu o inginerie consistentă care să le susţină.
Maşina e una construită pe viu, dar va fi inclusă şi în câteva jocuri video, pentru a avea o carieră şi în format digital. Prototipul construit pe viu va fi arătat publicului în octombrie, la salonul din Paris.
0
422
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!