Un BMW Seria 7 E38, în motorizare 750iL V12 şi parcurs infim, scos la vânzare în Germania la un preţ mai mic decât al unei Skoda Octavia noi

14 Septembrie 2022, 21:43
Redacţia PiataAuto.md
BMW Seria 7 nu e doar o legendă pentru pasionaţii mărci, dar e un etalon până şi pentru designerii BMW. Chiar şi cea mai nouă generaţie Seria 7 a fost desenată de aceştia cu o privire atentă la E38, or, această generaţie a fost modelul cu cea mai puternică personalitate, cele mai reuşite proporţii şi a conturat ceea ce ar trebui să însemne o limuzină de top cu sigla BMW. Ei bine, acum imaginează-ţi că undeva în lume, cineva mai scoate acum la vânzare ipostaza de top absolut a acestui model, cu parcurs infirm, pe care mai şi cere un preţ mai mic decât costă o Skoda Octavia nouă în prezent! Da, despre exact un asemenea exemplar vorbim azi!
Acesta e un BMW E38 în motorizare 750iL, ceea ce înseamnă ampatament mărit şi propulsorul de top sub capotă, un V12 aspirat natural de 5,4 litri, cu numele de cod M73, care livra 322 CP şi 490 Nm. Maşina asta măsoară 5,12 metri lungime şi, întrucât pe atunci nu exista o versiune 760, ea era ipostaza de vârf pe care o puteai cumpăra dintr-un showroom BMW.
Maşina scoasă acum la vânzare în Germania e fabricată în 1995, deci în primul an de fabricaţie a modelului. Avea deja navigaţie GPS şi telefon la bord, integrat frumos în cotieră.
Partea cea mai fascinantă e că, deşi are 27 de ani de când a fabricat, acest BMW Seria 7 750iL are doar 80 mii km parcurşi. Şi maşina arată, într-adevăr, excepţional de bine.
Cum de se întâmplă să aibă un parcurs atât de mic? Explicaţia e în Japonia. Maşina a fost importată iniţial acolo, prin condiţiile de excepţie, adorate de colecţionarii japonezi de atunci, care-şi importau maşini germane cu volan pe stânga, dar cu condiţia unei limite maxime de kilometri pe care o puteau parcurge anual şi a faptului că nu vor conduce pe timp de noapte, ceaţă şi alte condiţii meteo precare pentru vizibilitate, or, volanul pe stânga impunea aceste restricţii într-o ţară cu volan pe dreapta.
Maşina a fost importată în Polonia, unde a trecut printr-un tratament profund de împrospătare şi detailing. Şi pentru că are istoria clară, iar starea sa tehnică e una cu adevărat admirabilă, acest BMW a fost acceptat într-un showroom de maşini clasice speciale din Wiesbaden, Germania, iar acum se vinde alături de Porsche-uri de colecţie, Ferrari şi alte bijuterii clasice.
BMW-ul ar mai avea nevoie de mici intervenţii estetice pe ici pe colo, pe care un ochi antrenat le va observa, dar oricum, sunt detalii aproape insignifiante în raport cu starea generală a maşinii. Un pasionat al modelului ar fi încântat să perfecţioneze acele mici detalii, savurând bucuria descoperirii unei asemenea legende bine conservate!
Maşina asta are şi suspensia cu amortizoare adaptive, şi toate celelalte dotări imaginabile care se mai putea regăsi pe E38. Până la urmă, primul proprietar a comandat versiunea de vârf, 750iL, aşa că a fost generos cu bugetul.
Iar toată această consistenţă de la bord a oferită azi la un preţ despre care aproape că nu poţi să nu simţi că e îmbucurător de mic. În Germania, cu toate taxele şi comisioanele deja incluse, pe acest BMW se cer exact 22.500 euro. Iar asta e mai puţin decât o Skoda Octavia actuală, cu un motor de 1,5 litri, în dotare cheală! În România, spre exemplu, o Octavia 1,5 TSI Ambition începe de la 25,233 euro, deci cu aproape 3 mii euro mai scump. În Moldova preţul e un pic mai mic, dar e un motor de 1,4 litri mai vechi în loc, şi e şi mai cheală în dotări. Iar BMW-ul ăsta vine cu motor V12, ampatament lung şi toate dotările imaginabile la timpul său la bord!
BMW a produs cam 300.000 exemplare de E38, dar, dintre ele, versiunea 750iL a numărat numai 11.038 exemplare până la facelift, ca şi cea despre care vorbim azi, şi încă 4.039 produse după facelift, iar aici se numără şi exemplarele în versiune americană. Deci, puţin peste 15.000 exemplare produs în istorie.
0
5,723
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!