Menu
Acasă
Search
CITIRE ŞTIRE:

Un atelier din Ungaria a restaurat un Porsche clasic, punându-i un motor răcit cu aer, creat de elveţieni

12 Septembrie 2022 - 14:44
Redacţia PiataAuto.md
Un proiect foarte interesant de restaurare a fost finalizat de curând în Ungaria, acolo unde un atelier, pe nume KAMM Manufaktur, a restaurat un Porsche 912 reconstruind de la zero un motor boxer răcit cu aer, cu ajutorul elveţienilor de la JPS Aricooled. E unul din acele proiecte în care s-au muncit mii de ore, cu un efort uriaş dincolo de orice soluţii standard, pentru a crea în final o maşină cu soluţii inginereşti neaşteptate.
Deşi Ungaria nu e aparent o ţară la care să te gândeşti în primul rând, atunci când vorbeşti de restaurări de Porsche, iată că în Budapesta există un atelier, care mai e şi specializat doar pe modelul 912, care e ipostaza cu motoare de 4 cilindri a lui 911, dar e mai uşor şi în anumiţi ani de producţie a fost şi mai echilibrat. Acum, ungurii au creat un Porsche 912 pe care să-l poată replica drept un proiect de restaurare pe care l-ar putea comanda orice proprietar al modelului.
Tocmai pentru că mecanicii din Ungaria speră să poată restaura mult mai multe asemenea exemplare, a şi fost oportun efortul de a recrea un motor răcit cu aer împreună cu elveţienii. Aceştia au creat un nou propulsor boxer cu 4 cilindri, de 2,0 litri, care e răcit cu aer şi foloseşte un carburator Weber 44IDF. Surprinzător, dar noul motor scoate 170 CP, în timp ce un Porsche 912 clasic ar fi scos 90 CP. Şi în condiţiile în care un asemenea Porsche 912 are doar 750 kg greutate proprie, acest motor va imprima maşinii senzaţii fabuloase de condus.
Foto: Elveţienii de la JPS Aircooled, lucrând la motor

Greutatea redusă e atinsă şi datorită folosirii fibrei de carbon drept material pentru panourile de caroserie, iar în loc de geamuri obişnuite sunt folosit cele din Lexan, mai uşoare. Cutia de viteze e una manuală cu 5 trepte, linia roşie a motorului e la 7.200 rpm, iar pe puntea spate există un diferenţial cu alunecare limitată.
Pe puntea faţă s-au pus frâne de Porsche 964, iar pe cea din spate — de origine Brembo. S-au făcut modificări şi la componentele de suspensie, dar nu şi la arhitectură.
În interior există un sistem de climatizare ce funcţionează cu electricitate, iar scaunele sunt realizate de asemenea din fibră de carbon.
Aşadar, ceea ce vedem aici e un prim exemplar de Porsche 912 restaurat cu excelenţă de acest atelier din Ungaria, dar e şi totodată un model restomod, care poate fi replicat pentru toţi doritorii cu conturi bancare pe măsura ingineriei unei asemenea maşini restaurate. Da, preţul e unul pe măsură, şi porneşte de la 325 mii euro. Dar, cu această creaţie, cei din Ugaria au reuşit cu siguranţă să atragă atenţia pasionaţilor de Porsche.
DISTRIBUIE PRIETENILOR:
ALTE ŞTIRI RECENTE:
© 2021 Online Media
Urmăreşte-ne şi pe:
Facebook
YouTube
Instagram
Telegram
Twitter