Menu
Acasă
Search
CITIRE ŞTIRE:

A venit şi rândul lui UAZ Buhanka să fie simplificată, deşi e greu de imaginat ce s-ar mai putea simplifica

5 Octombrie 2022 - 14:44
Redacţia PiataAuto.md
În contextul sancţiunilor internaţionale şi a plecărilor benevole a majorităţii companiilor occidentale sau întreruperea livrărilor spre Rusia, fabricile auto s-au văzut în imposibilitatea de a importa multe componente esenţiale, iar AvtoVAZ, spre exemplu, a început a produce maşini fără senzori lambda, fără ABS, fără ESC şi fără airbag-uri. Dar UAZ continua aparent să producă maşini, modelul Buhanka fiind considerat cel mai imun, şi asta pentru că se află în producţie din 1965, iar tehnologiile sale sunt la fel, de acum aproape 60 de ani.
Totuşi, se pare că problemele sancţiunilor au ajuns acum şi la UAZ Buhanka, chiar dacă acest model nu are airbag-uri sau alte sisteme sofisticate. Paradoxal, şi această maşină conţine multe piese de import, o parte din care nu mai pot fi livrate. Cea mai importantă, spre exemplu, e cutia de transfer, a tracţiunii integrale, care conţine piese din Coreea de Sud. A ieşit la iveală şi faptul că din 2005 încoace mai multe modele UAZ aveau pe ele o cutie de viteze manuală sud-coreeană, produsă de o companie pe nume Dymos. Aceasta nu le mai livrează acum componente, în contextul sancţiunilor.
Chiar şi motorul ZMZ de pe UAZ Buhanka se pare că folosea un bloc elementar de comandă electronică de import, ce nu mai poate fi livrat. Furtunurile şi căptuşelile pompei de lichid de răcire erau de asemenea de import, iar acum vor trebui înlocuite cu altele. Senzorul lambda, bobinele de aprindere, rolele curelelor de transmisie, elementele de fixare a furtunilor de motor şi fixare a motorului de caroseriei — toate erau de import. Şi acum toate trebuie importate din ţări care încă mai livrează în Rusia sau produse local.
Se pare că majoritatea componentelor lipsă vor veni din China şi India. Cutia de transfer şi de viteze, cel puţin, va fi una chineză, şi va fi una mai simplă în funcţionalitate, din informaţiile care există în acest moment. Cum va rezista ea pe Buhanka — rămâne de văzut. Şi se pare că tot din China vor veni şi majoritatea componentelor electronice, iar o parte din cauciucuri, role şi elemente de fixare din India.
DISTRIBUIE PRIETENILOR:
ALTE ŞTIRI RECENTE:
© 2021 Online Media
Urmăreşte-ne şi pe:
Facebook
YouTube
Instagram
Telegram
Twitter