Aceasta e Ryvid Anthem, un soi de Dacia Spring în rândul motocicletelor electrice, fiind şi lipsită de cadru

28 Octombrie 2022, 12:03
Redacţia PiataAuto.md
Numărul motocicletelor cu propulsie pur electrică şi baterii continuă să crească cu un ritm rapid, dar, dacă modelele de la Harley Davidson, Zero Motorcycles şi alţi producători care le asamblează deja în serie costă între 17 şi 25 mii dolari, atunci Ryvid Anthem are un preţ de 2,5-3 ori mai mic, costând circa 7.800 dolari în SUA, acolo unde e produsă. Se vrea, deci, un soi de Dacia Spring în rândul motocicletelor electrice în materie de preţ, oferind însă parametri tehnici decenţi, prin soluţii mai neordinare.
Una din aceste soluţii e lipsa cadrului pe această motocicletă. Cum poate exista o motocicletă fără un cadru de susţinere, care să-i asigure scheletul şi rigiditatea structurală? Întrebarea asta, probabil, şi-o dădeau oamenii şi atunci când maşinile au renunţat la cadru dur şi au trecut la caroserii autoportante. Iar răspunsul e acelaşi şi la Rivyd — elementele motocicletei sunt autortante şi datorită rigidităţii lor ele au rol de a asigura integritatea structurală.
Compania Ryvid e fondată de ingineri aeronautici şi inventatori, iar aceştia au apelat la experienţa industriei aeronautice pentru a folosi materiale rigide şi uşoare, cu gândind ieşind din tiparele metodelor obişnuite prin care sunt proiectate şi fabricate motocicletele. Aceştia au proiectat elementul superior, de la furcă la şa, articulat cu braţul roţii spate şi fixat de amortizor şi arc. Ambele elemente structurale sunt realizate dintr-un aliaj aviatic inoxidabil, ce conţine şi oţel în el, iar asta le face rigide şi uşoare.
Şi pentru că şaua nu stă fixată pe un cadru, ea a fost concepută cu reglaj electric pe înălţime, astfel încât motocicliştii de toate înălţimile să se poată simţi confortabil în condus.
Bateria motocicletei e ataşată se aceste structuri, spre roata faţă, acolo unde în mod normal ar sta motorul şi cutia. Bateria se poate scoate foarte uşor, dacă vrei să o schimbi cu alta încărcată, spre exemplu. Ea are 4,3 kWh capacitate şi e suficientă pentru a asigura o autonomie de 75 mile, adică 120 km, în regim Eco. În regim Sport, fără regenerare, motocicleta dispune de o autonomie de 80 km.
Ryvid Anthem e propulsată de un electromotor cu o putere maximă de 18 CP. Acesta scoate 72 Nm, dar transmite la roată 338 Nm printr-un reductor. Motocicleta electrică poate atinge 120 km/h viteză maximă.
E interesant că motocicleta a rămas relativ uşoară, în pofida faptului că e electrică. Însăşi motocicleta cântăreşte 79,4 kg, iar bateria de 4,3 kWh mai adaugă 29,6 kg, greutatea totală ajungând la 109 kg. Această greutate redusă, obţinută inteligent, o face şi plăcută în condus, dar şi eficientă în consum, deci beneficiile sunt majore.
Iar astfel, şi preţul e moderat, şi nu din cauza unui simplism ingineresc, ci datorită proiectării inteligente, cu necesitatea folosirii a mai puţine materiale.
0
3,794
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!