Acesta e noul Alpine A110 R, o maşină uşoară, după reţeta de cândva, care scoate performanţe fascinante dintr-un motor de doar 1,8 litri

4 Octombrie 2022, 18:09
Ilie Toma
Cândva, demult, cei mai talentaţi ingineri auto ştiau că o greutate redusă a unei maşini poate fi un ingredient mai crucial în performanţa finală decât numărul cailor-putere de sub capotă. O maşină sport nu putea prin definiţie fi una supraponderală. Iar apoi, în epoca maşinilor electrificate şi electrice, inginerii par să-şi fi rătăcit propria busolă şi am ajuns să avem maşini sport de 2,5 tone sau mai mult. Francezii, însă, ne amintesc azi, prin lansarea noului Alpine A110 R, ce înseamnă reţeta aia simplă şi temeinică, de cândva, a sportivităţii, şi ce performanţă poţi obţine dacă o mai şi tratezi cu condimente tehnice moderne.
Vorbim, efectiv, de o nouă versiune a modelului Alpine A110 R, iar Alpine este acea marcă sport a celor de la Renault, care a îndrăznit să reînvie tradiţia modelelor clasice sport de demult. Chiar şi versiunea standard e una cu inginerie admirabilă şi din păcate e prea puţin în vizorul pasionaţilor — or, ea are caroserie din aluminiu, tracţiune spate şi un motor amplasat median spre spate! Şi e un motor de doar 1,8 litri, turbo, cu 4 cilindri în linie, care scotea 252 CP în ipostaza sa iniţială, apoi 292 CP în ipostaza Alpine A110 S.
Ei bine, noua versiune foloseşte acelaşi motor, dar puterea a crescut până la exact 300 CP. Cuplul maxim de 340 Nm e disponibil între 2.400 şi 6.000 rpm, iar noul model mai beneficiază de frâne Brembo standard, dar şi un sistem de eşapament diferit, care pune un accent mai rezonant pe motor.
Jantele sunt făcute din fibră de carbon, pentru a fi mai uşoare. La fel, din fibră, sun făcute şi scaunele de la interior. Capota aplică acelaşi material şi-l lasă nevopsit, într-un stil ştrengăresc de jocuri video. Iar astfel avem o maşină care arată mai îndrăzneţ decât oricare altă maşină sport creată de francezi în ultimul timp.
Şi toate aceste elemente din fibră de carbon au dat rezultate în reducerea greutăţii proprii a maşinii la sub 1.100 kg. Noul Alpine A110 R cântăreşte doar 1.082 kg, de fapt, iar în zilele noastre o asemenea greutate mică e o raritate absolută!
Tocmai de asta, cu un motor de doar 1,8 litri turbo, de 300 CP, acest Alpine reuşeşte să accelereze de la 0 la 100 km/h în numai 3,9 secunde! Deci, e mai rapidă decât era cândva Ferrari Testarossa. Şi e la doar 0,5 secunde diferenţă faţă de un Ferrari 458 Italia mai modern, de exemplu! Iar secretul e în greutatea redusă, nu în numărul imens al cailor-putere!
0
4,390
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!