Acesta e noul Cadillac Celestiq, cea mai scumpă maşină electrică actuală cu 4 uşi, care va fi fabricată parţial manual

18 Octombrie 2022, 10:41
Ilie Toma
Au fost timpuri în care aproape fiecare Cadillac avea caroseria construită manual. Practic îţi alegeai şasiul de bază şi motorul, eventual un V16, iar după asta caroseria îţi era croită şi adaptată după dorinţă. Cam asta vrea să reînvie acum Cadillac, într-o epocă a maşinilor electrice, cu noul Celestiq. Noul model electric tocmai a devenit cea mai scumpă maşină electrică actuală cu 4 uşi din lume, ţintind spre preţuri exorbitante din liga celor de la Rolls-Royce.
Aşadar, fiecare Celestiq va fi personalizat, iar americanii spun că nu vor exista două maşini identice. Şi nu e vorba doar de un configurator cu dotări, ci efectiv de forma exactă a caroseriei, mai ales în zona spatelui, cumpărătorii putând decide silueta, detaliile şi, efectiv, designul final al maşinii. Practic, cumpărătorul va intra într-un showroom Cadillac şi după ce-şi va manifesta intenţia clară de a comanda un Celestiq, va avea o interacţiune cu un designer de la sediul central Cadillac, împreună cu care va fi definitivat designul maşinii.
La nivel de platformă şi performanţe tehnice, maşinile vor fi identice, cum se întâmpla şi-n epoca de demult a celor de la Cadillac. Celestiq beneficiază de platforma nouă, electrică, a celor de la GM, numită Ultium, modelul având o baterie imensă, de 111 kWh. Ea va furniza energie pentru două motoare electrice, câte unul pe fiecare axă, care vor însuma o putere de circa 600 CP şi circa 860 Nm cuplu. Autonomia e estimată la 483 km, conform standardelor mai stricte din SUA. Acest nou Cadillac electric va accelera de la 0 la 60 mile pe oră (96 km/h) în 3,8 secunde.
Noul Cadillac Celestiq va face uz şi de tehnologiile sofisticate de suspensie a celor de la Cadillac, or, inginerii de acolo au o lungă istorie de a fi dezvoltat suspensii cu comportament special, în special pe bază de câmp magnetic. Şi aici va exista o suspensie Magnetic Ride, în versiune 4,0, iar opţional maşina va putea fi echipată şi cu suspensie pneumatică. Maşina mai dispune de un sistem de compensare activă a forţelor dar şi de o punte spate viratoare. Iar arhitectura suspensiei e una cu 5 braţe atât în faţă, cât şi în spate.
Secretul personalizării atât de avansate, inclusiv a elementelor de caroserie, e în conceperea unor piese de caroserie care pot avea design variabil, fiind fixate în aceleaşi elemente. Iar roboţii de producţie vor pute ajusta forma acelor piese după parametrii digitali primiţi în sistem. În total circa 300 de componente pot fi ajustate, iar pe lângă asta există şi piese produse la printere 3D industriale, care mai pot fi suspuse ajustărilor adiţionale. Vorbim aici, deci, de o nouă evoluţie în metodele industriale de fabricaţie, în care aceste personalizări sunt posibile fără a încetini liniile de fabricare, fiind la fel de eficiente.
Iar aceste forme diferite de caroserie vor trece prin etape finale de finisaj cu muncă manuală. Nu pentru că ele n-ar fi posibile, industrial, ci pentru că se doreşte accentuarea pasiunii cu care e produs acest Cadillac. O bună pate din munca manuală va fi atribuită şi interiorului, unde până şi tapiţeria de piele va fi aplicată de maeştri care-şi ştiu bine meşteşugul.
Iar ca să înţelegem nivelul de lux consacrat interiorului, noul Cadillac Celestiq va avea 41 de difuzoare în total, dintre care 38 vor fi în habitaclul său! Se promite, deci, un sistem audio high-end, fiecare maşină fiind uşor ajustată în setările finale ale sunetului, în funcţie de forma finală a habitaclului personalizat.
Nu e de mirare, deci, că preţurile unui Cadillac Celestiq vor porni de la 300.000 dolari în sus, putând creşte foarte mult dacă se va dori un grad înalt de personalizare. Exceptând modele hiper sportive precum Rimac Nevera şi vorbind de limuzine cu 4 uşi, Cadillac Celestiq va fi, astfel, cel mai scump model electric din lume.
0
4,777
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!