Acesta e noul Polestar 3, SUV-ul electric din Suedia, produs în China, dezvăluit oficial

13 Octombrie 2022, 12:16
Ilie Toma
După ce au publicat câteva prefaţări, suedezii au dezvăluit noul Polestar 3 în totalitate, anunţând totodată şi informaţiile tehnice ale acestuia. Noul model electric a pus un accent major pe aerodinamică, având chiar şi o capotă ce face loc de continuare a unei incizii de pe grilă, dar coeficientul final e oricum de 0,29, fapt care arată cât de ineficiente din acest punct de vedere rămân a fi SUV-urile, din cauza siluetei lor.
Cele mai eficiente sedanuri electrice din prezent au un coeficient aerodinamic de 0,20 în cazul lui Mercedes EQS şi 0,175 în cazul lui Lightyear 0, cifră care e un record absolut în industrie. Respectiv, silueta de SUV a determinat o aerodinamică cel puţin cu 50% mai rea. Dar, dacă ar fi să vorbim de SUV-uri, rezultatele lui Polestar 3 sunt oricum mai bune, pentru că media pe industrie sare peste 0,3.
Maşina se mai mândreşte cu o interfaţă digitală extraordinar de puternică, dirijată de procesoare de mare capacitate Quallcomm. Sistemul multimedia a fost dezvoltat cu Google şi dispune de un display de 14,5 ţoli.
Polestar 3 se lansează cu două electromotoare, câte unul pe fiecare punte, care dezvoltă în total 360 kW, adică 489 CP, şi 840 Nm. Există şi posibilitatea bifării unui Performance Pack, care sporeşte puterea până la 380 kW, adică 516 CP, şi 910 Nm cuplu. Motorul din spate livrează o putere mai mare decât cel din faţă, pentru a reda maşinii un caracter mai sportiv. Acceleraţia de la 0 la 100 km/h e de 5,0 secunde cu puterea standard şi 4,7 secunde cu cea crescută.
Bateria e una litiu-ion, şi are o capacitate totală de 111 kWh, fără a se specifica valoarea netă. Suedezii anunţă, însă, că autonomia maşinii va ajunge până la 610 km în ciclu WLTP, ceea ce sugerează un consum mediu ţintit de circa 16,3-16,5 kWh/100 km, mai mult decât admirabil pentru un SUV. Apropo, sistemul de încălzire al maşinii foloseşte o pompă de căldură, care e mult mai eficientă în consum.
De asemenea, noul SUV a primit suspensie pneumatică standard, iar suspensia e una cu braţ dublu faţă şi multilink cu cadru central în spate, deci se poate prezuma o ţinută de drum foarte bună, chiar dacă maşina cântăreşte între 2.584 şi 2.670 kg la gol şi peste 3 tone în masă totală, cu tot cu sarcină utilă! Şi, apropo, garda la sol anunţată e una de SUV decent, cu 201 mm în Europa şi 211 mm în alte regiuni.
Iar în primul an, câteva versiuni vor primi standard şi sistemul audio de top Bowers & Wilkins. Maşina va putea fi încărcată la prize fast charge, acceptând o putere de până la 250 kW.
Preţul european anunţat pentru noul Polestar 3 e de 89.900 euro. Apropo, deşi tot vorbim despre Polestar 3 ca despre un SUV suedez, întrucât sediul central e în Suedia, iar compania aparţine majoritar celor de la Volvo, noul Polestar 3 va fi fabricat în China, la fabrica Volvo de acolo. Iar producţia şi primele livrări vor avea loc abia spre finele anului 2023.
0
2,218
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!