Menu
Acasă
Search
CITIRE ŞTIRE:

Acesta e un BMW Seria 5 E39 aparent banal din Elveţia, dar a fost menţinut într-o stare admirabilă timp de 24 ani de proprietarul său

6 Octombrie 2022 - 21:15
Ilie Toma
În normal, vânzarea unui BMW Seria 5 E39 fabricat acum 24 de ani, în motorizare de 528i, n-ar fi un lucru excepţional, mai ales că maşina a reuşit să parcurgă peste 100 mii km în cei 24 de ani ai săi. Dar maşina asta are în spate o predilecţie deosebită a proprietarului său elveţian de a o menţine într-o stare excepţională, de 24 ani încoace, astfel încât acum a ajuns să fie scoasă la o licitaţie alături de maşini rare de colecţie.
Aşadar, vorbim de un BMW 528i înmatriculat în martie 1998, cumpărat sud-vestul Elveţiei, în zona unde se vorbeşte mai mult franceză. Motorul de sub capotă e unul de 2,8 litri, cu 6 cilindri în linie şi193 CP, cuplat la o cutie automată.
Interiorul e tapiţat cu piele şi are inserţii de lemne, toate păstrându-se excepţional de bine până în prezent. Calculatorul de bord, display-urile, sistemul audio — totul funcţionează impecabil, la fel ca-n prima zi.
Maşina avea un interval de service recomandat de 15.000 km sau o dată la 2 ani pe atunci, pentru Elveţia. Iar proprietarul său l-a respectat cu stricteţe, vizitând de fiecare dată doar service-uri oficiale BMW, alternând doar între 2-3 service-uri. Maşina a vizitat service-ul la 12.500 km, în 1998, la 25.500 km în 1999, la 40.000 km în 2000, la 53.000 km în 2002, la 65.000 km în 2004, la 73.000 km în 2007, la 78.000 km în 2008, la 83.000 km în 2010, la 91.200 km în 2011, la 95.000 km în 2013, la 101.000 km în 2014, la 107.000 km în 2015, la 109.000 km în 2016, la 113.700 km în 2017, la 120.000 km în 2019, la 123.000 km în 2020 şi la 126.000 km în 2021.
Toate vizitele au rămas documentate, toate făcute cu o regularitate excepţională, chiar dacă parcursul anual a devenit mai mic în ultimul deceniu. Iar în prezent, acest BMW are puţin sub 127.000 km parcurşi.
Mai există şi vizite pentru lucrări adiţionale de mentenanţă, dar şi schimburi de baterii, de fiecare dată punându-se baterii originale de BMW. Vorbim, deci, de un proprietar care nu evita să plătească uneori câte 1.000-1.700 franci elveţieni pentru câte o asemenea vizită la service, dar toate lucrările se făceau preventiv, cu mult în avans, şi doar cu piesele originale, fapt certificat de facturile detaliate din dosarul de licitaţie, pe care am apucat să-l vedem şi noi.
Maşina a fost inspectată de specialiştii casei de licitaţie, inclusiv toată partea sa inferioară, iar verdictul a fost unul de stare excepţional de bună, motiv din care a şi fost acceptată la aceeaşi licitaţie, care va avea loc la 15 octombrie, alături de modele de colecţie de câte 40-60 ani.
Iar partea cea mai intrigantă e că specialiştii elveţieni estimează că maşina se va vinde la un preţ cuprins între circa 5.500 şi 6.500 franci elveţieni. Un preţ absolut banal şi accesibil, deci, pentru o maşină păstrată excepţional, cu ardoare, vreme de 24 de ani! Practic, e un preţ care acoperă doar câteva vizite la service din această perioadă!
Şi tocmai de asta e atât de special acest BMW din Elveţia. Pentru că, pentru cineva pasionat de BMW E39, acesta ar fi putea fi acel exemplar absolut impecabil, peste care să dea întâmplător şi să-l savureze mult timp de acum înainte, preferabil cu aceeaşi grijă desăvârşită!
DISTRIBUIE PRIETENILOR:
ALTE ŞTIRI RECENTE:
© 2021 Online Media
Urmăreşte-ne şi pe:
Facebook
YouTube
Instagram
Telegram
Twitter