Daimler ne-a răspuns la solicitarea de informaţii despre traversarea Alpilor cu camionul electric Mercedes eActros

21 Octombrie 2022, 12:19
Ilie Toma
Ieri publicam un articol în care menţionam despre o realizare, anunţată de către divizia de camioane a celor de la Daimler, prin care un camion electric Mercedes eActros a traversat pasul montan Arlberg, ajungând la 1.800 metri altitudine, reuşind său urce şi să coboare, mai având 40% energie la finalul traseului de 111 km. Spuneam că cifrele rezultate au fost anunţate foarte selectiv, mai multe informaţii-cheie rămânând nespuse. Pe unele le-am calculat noi estimativ, însă tot în articolul de ieri menţionam că am trimis o solicitare de informaţii la cei de la Daimler, pentru a afla detaliile lipse. Ei bine, astăzi am primit şi răspunsul.
Aşadar, recapitulăm cifrele pe care le ştim pentru început. Camionul Mercedes eActros în versiunea 300 care a participat la acest experiment, are 3 seturi de baterii, fiecare cu câte 112 kWh capacitate, deci 336 kWh capacitate în total. Autonomia totală oficială a camionului cu aceste baterii este de 220 km, ceea ce e destul de puţin pentru un camion din clasa de 40 tone, desigur. Încărcarea poate avea loc la prize de până la 160 kW putere şi în puţin mai mult de o oră bateria poate fi adusă de la 20 la 80%. Astea sunt datele camionului propriu-zis, propulsat de două electromotoare ce furnizează împreună o putere continuă de 330 kW (448 CP) şi o putere de vârf temporară de 400 kW (543 CP).
Cifrele anunţate ieri în urma traversării pasului Arlberg erau că eActros a parcurs 111 km, ajungând la altitudine de 1.800 km în vârful pasului montan, apoi a coborât, ajungând la final cu 40% baterie, fără a încărca pe traseu, însă ştim că a recuperat 180 kWh de energie în baterii pe întreg parcursul.
Cifrele lipsă esenţiale erau consumul pe acest parcurs şi specificarea dacă acest camion electric a fost gol sau plin. Consumul mediu l-am dedus noi calculând cei 60% din baterie consumaţi, adică circa 200 kWh, la cei 111 km parcurşi, şi am obţinut o medie de 180 kWh/100 km. De asemenea, dat fiind că în baterie au rămas la final circa 130-135 kWh, iar asta după generarea de 180 kWh pe întreg traseul, prezumam că în vârf, după urcare, camionul avea deja bateria pe roşu.
Respectiv, ieri am adresat 5 întrebări importante celor de la Daimler:
1. Care a fost consumul mediu pe parcursul rutei?
2. Care a fost nivelul bateriei când camionul a ajuns la altitudinea maximă?
3. A fost camionul gol sau cu încărcătură, iar dacă da, cu cât a fost încărcat?
4. Dacă acel camion era gol, cât ar fi fost diferenţa estimată în consum pentru o asemenea rută, cu un camion deplin încărcat?
5. Cât cântăreşte un cap tractor Mercedes eActros şi cât cântăresc bateriile acestuia?
În răspunsul primit azi la redacţie, Daimler, prin reprezentantul său Akim Enomoto, responsabil de comunicare pe subiectul camioanelor electrice Daimler, ne spune că nu ne poate anunţa cifra de consum, din motive competitive. E bizar, dar asta înseamnă că rămânem deocamdată la cifra calculată de noi ieri.
În acelaşi timp, Daimler ne anunţă că acel camion electric Mercedes eActros era încărcat complet pentru acel experiment, până la nivelul de 40 de tone masă totală.
Şi, în fine, Daimler ne anunţă şi cât cântăreşte camionul electric cap tractor şi bateriile de 336 kWh. Astfel, întregul camion cântăreşte 8.600 kg, iar din această greutate 2,2 tone revin bateriilor. Şi asta la o autonomie de doar 220 km, de cât dispune acest Mercedes eActros.
Ei bine, acest răspuns oficial oferă mai multă lumină în acest experiment cu Mercedes e Actros, dar în acelaşi timp, lasă nespuse cifra de consum total şi nu ne spune nici cât avea camionul la altitudinea maximă, după ce a urcat. Deci, cu siguranţă aceste subiecte merită urmărite îndeaproape în continuare, iar asemenea întrebări directe merită adresate producătorilor, dincolo de ceea ce aleg ei să spună în comunicate.
1
1,802
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!