După trei luni de căutare a unei soluţii, Toyota a rezolvat problema la roţile modelului său electric, bZ4X, şi a mai descoperit una

10 Octombrie 2022, 11:36
Ilie Toma
Toyota pare să iasă în sfârşit dintr-un recall ce i-a pătat grav imaginea, nu atât ca număr de automobile implicate, ci pentru că e vorba de primul model electric de serie largă a producătorului nipon şi mai ales pentru că timp de 3 luni inginerii niponi au tot anunţat că încă nu au o soluţie pentru problema acestei maşini.
Rechemarea a fost iniţiată după ce s-a depistat că elementele de fixare a butucului roţilor faţă pot slăbi, ceea ce poate duce la căderea roţilor. Iniţial, când problema a fost descoperită, s-a crezut că e vorba de o eroare de asamblare la fabrică, încercându-se o ajustare a forţelor de strângere. Însă în scurt timp s-a constatat că de fapt eroarea era în proiectare, astfel încât la frânările bruşte ale maşinii, acele elemente de fixare pot slăbi, chiar dacă au fost fixate corect. Prin urmare, rechemarea fizică a maşinilor în service-uri şi strângerea buloanelor nu ar fi rezolvat rădăcina problemei, ci doar un simptom al acesteia. A fost nevoie, deci, de reproiectarea acelui modul de fixare.
În acest răstimp, Toyota le-a oferit maşini la schimb clienţilor afectaţi, iar celor iritaţi de aşteptarea prea lungă le-a propus să le cumpere înapoi SUV-ul electric. În mod similar au fost afectaţi şi proprietarii de Subaru Solterra, clona lui bZ4X cu emblemă Subaru. Au fost afectate în total circa 5.300 de maşini ale celor două mărci.
Ei bine, de la sfârşitul lui iunie şi până acum în octombrie, pentru mai bine de 3 luni, producţia modelului a fost sistată, iar alte lansări de modele electrice, pe aceeaşi platformă, au fost amânate. Acum, Toyota a anunţat oficial că problema a fost rezolvată, maşinile afectate vor trece prin modificări de componente, iar cele nou produse vor avea părţi reproiectate. Totodată se anunţă şi repornirea producţiei. Şi, în mod curios, cât timp au căutat soluţia pentru roţi, inginerii niponi au mai descoperit o altă problemă la bZ4X, care avea să determine încă un recall în viitor.
E vorba de airbag-urile maşinii, care au fost instalate greşit la o parte din maşini şi riscau să se declanşeze greşit în cazul unui accident sau să nu se deschidă deloc. Prin urmare, mai ales că au avut în istoria recentă un recall major legat de airbag-uri de origine Takata, cei de la Toyota au rezolvat acum şi problema airbag-urilor pe primul lor SUV electric.
Fireşte, rezolvarea şi abordarea temeinică e admirabilă în cazul Toyota, însă ca şi imagine pentru acest model, acest start atât de stângaci ar putea să-i submineze foarte mult perspectivele de popularitate în rândul cumpărătorilor de maşini electrice.
0
6,417
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!