Inginerii şi designerii Citroen vor să fie neconvenţionali şi să creeze o maşină electrică uşoară, cu 400 km autonomie

3 Octombrie 2022, 10:52
Redacţia PiataAuto.md
Inginerii şi designerii Citroen au fost o bună perioadă printre cei mai neconvenţionali şi ambiţioşi din lumea auto, creând adevărate perle automobilistice. Într-o epocă a mobilităţii electrice, cei de la Citroen vor să fie cei care vor spune stop tendinţei de maşini tot mai grele cu materii uriaşe, creând o maşină de sub o tonă greutate, care ar oferi o autonomie de 400 km şi care ar putea fi reîncărcată în doar 23 minute.
Ceea ce vedem în imagini e întruchiparea conceptuală a acestei idei. Creaţia poartă numele de Citroen OLI [all-e] şi nici măcar nu se declară o maşină, urmând trendul iniţial de Citroen Ami, care se clasică oficial drept un cvadriciclu. Dar utilitatea noii maşini e simţitor mai mare decât Ami, ajungând la nivelul unei maşini urbane compacte cu siluetă de SUV. Şi piesele de caroserie sunt neobişnuit, chiar şi hayonul portbagajului.
Silueta e şi ea total neordinară, aşa cum designerii Citroen ştiu bine să o facă. Ceea ce sugerează inginerii Citroen, însă, e că o asemenea maşină poate avea un consum de doar 10 kWh/100 km, dacă va cântări fix sub 1.000 kg. Iar asta i-ar permite să aibă o baterie de puţin peste 40 kWh, relativ uşoară, cu care ar putea asigura o autonomie de 400 km. Spre deosebire de Ami, noua creaţie poate atinge şi viteze extraurbane, ajungând la 110 km/h.
Maşina e creată dintr-o proporţie mare de materiale reciclabile, iar cei de la Citroen vor ca impactul total asupra planetei să fie unul minim, atât datorită bateriei mai mici, cât şi funcţiilor avansate, precum posibilitatea de a servi drept baterie de stocare acasă, asociată cu un sistem de panouri solare. Deci, maşina poate fi conectată la un sistem de panouri şi poate stoca energia generată în baterile ei, apoi o poate livra în reţea noaptea.
Ca şi Citroen Ami, noua creaţie nu e prevăzută cu un sistem multimedia adiţional, ci cu un spaţiu în care să conectezi propriul smartphone, care va lua atât rolul de sistem multimedia, cât şi rolul de vitezometru. Acum rămâne ca toate aceste idei ambiţioase să fie transpuse într-o evoluţie a acestei creaţii spre o maşină de serie. Iar Citroen e foarte determinat să ajungă cât mai repede la lansarea în producţie a unei asemenea maşini electrice uşoare.
0
2,094
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!