Istoria curioasă a lui Honda Crossroad, cel mai problematic model cu emblema mărcii nipone, produs vreodată

24 Octombrie 2022, 21:35
Redacţia PiataAuto.md
Honda a fost unul din puţinii producători din lume, care a pus accent pe fiabilitate încă de la primul automobil produs. Filosofia şefilor de uzine de la Honda spunea că e mai rentabil să produci o maşină fără defecte şi să nu pierzi timp şi resurse corectându-le în spaţiile adiacente liniei de producţie, decât să economiseşti la calitate. Şi totuşi, în istoria Honda a existat un model numit Crossroad, în prima sa generaţie, care a fost cu mult sub standardele de fiabilitate Honda, şi, deşi cei de la Honda petreceau ore la rând încercând să înlăture probleme cronice înainte de livrarea către clienţi, maşina a ieşit oricum cea mai problematică şi mai stricăcioasă Honda din istorie.
În primul rând, unii dintre noi s-ar putea să aibă un deja-vu la văzul acestui model, recunoscând de undeva avea siluetă. Şi vor avea dreptate. E silueta lui Land Rover Discovery de primă generaţie. În 1979, British Leyland a semnat un acord cu Honda, care s-a materializat niţel în anii 80 şi mai ales în anii 90, prin care britanicii au obţinut posibilitatea să replice modele nipone cu emblemele lor şi să-şi sporească astfel competitivitatea. Triumph Acclaim, Rover 200, 400, 600 şi 800 — toate au fost maşini create pe platforme Honda. În schimb, Honda primea motoare diesel pentru unele pieţe europene, şi mai era nevoie de ceva pentru a echilibra balanţa.
La începutul anilor 90, Land Rover Discovery era deja un model care devenise popular în Marea Britanie, iar cei de la Honda s-au gândit că ar fi o idee bună să se lanseze şi ei în segmentul offroader-elor. Şi întrucât nu aveau unul, iar Land Rover era văzut ca expertul în offroader-e şi totodată o marcă din acelaşi grup cu Rover, n-a durat mult până britanicii şi japonezii au bătut palma pentru un nou model de badge engineering, de această dată în direcţie inversă. Noua Honda Crossroad avea să fie o clonă a lui Land Rover Discovery, cu emblemă Honda, fabricată în Marea Britanie, la aceeaşi fabrică Land Rover.
Modelul a fost lansat în 1993, având un motor V8 de 3,9 litri sub capotă. De fapt, e şi singurul model din istorie cu motor V8 şi emblemă Honda! Însă criticile şi probleme au ieşit la iveală rapid. În primul rând V8-ul era unul leneş, de turaţii mici, abia scoţând 182 CP din cilindreea sa uriaşă, putere pe care Honda o putea scoate uşor din 4 cilindri cu motoarele sale turate la 8.000 rpm. Motorul de pe Discovery se simţea un dinozaur în raport cu iuţeala renumită a altor motoare Honda.
Pe lângă asta, modelul emana o calitate mult mai precară de asamblare, decât cea cu care Honda îşi obişnuise clienţii. Defecţiunile la sistemul electric şi motor, dar şi tot soiul de disfuncţionalităţi şi scăpări, se făceau văzute din primele săptămâni de exploatare. Dacă anterior proprietarii Honda îşi cumpărau maşini şi nu se gândeau că ar putea întâmpina o problemă, aici probleme curgeau gârlă şi nu reuşeai să te clarifici cu una, că începea alta.
În lumina unei asemenea imagini proaste, cei de la Honda au stipulat că toate exemplarele de Honda Croassroad vor trebui să treacă întâi pe la fabrica Honda din Japonia, înainte de a fi vândute clienţilor. Fiecare maşină trecea printr-o procedură cu 73 de ore de muncă, a angajaţilor Honda, pentru a-i fi remediate sursele cunoscute de probleme cronice, şi abia apoi era vândută clienţilor. Tot ceea ce nu-şi dorea Honda să facă în uzinele sale, făcea acum, rezolvând probleme în urma fabricii Land Rover.
Iar pe lângă asta, achiziţia celor de la Land Rover de către BMW, în 1994, i-a supărat pe cei de la Honda, care şi-au zis că acest model şi acest parteneriat nu mai poate continua, aşa că producţia a mai durat doar câţiva ani, până în 1998, şi doar 4.754 de exemplare au fost produse în întreaga carieră. Producţia anuală în anul de vârf, 1994, a atins doar 620 de exemplare. Honda s-a dezis definitiv de parteneriatul cu Land Rover, iar următoarea generaţie de offroader-e a fost numită Passport şi a fost bază pe Isuzu. În acelaşi timp, Honda şi-a creat şi propriul model de SUV mai civil, care mai există şi astăzi şi căruia-i spune, bineînţeles, CR-V.
0
4,150
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!