Noul camion electric Mercedes eActros, cu o autonomie de doar 220 km, a traversat un pas montan renumit din munţii Alpi

20 Octombrie 2022, 15:50
Ilie Toma
După ce acum câteva zile anunţam că un camion electric DAF a traversat renumitul pas montan Grossglockner, ajungând la peste 2.500 metri altitudine, astăzi şi Mercedes anunţă o realizare similară, dar pe un alt traseu din Alpi, cu o altitudine mai modestă, de doar 1.800 metri. E vorba de Arlberg Pass, iar camionul care a reuşit performanţa e un Mercedes eActros electric, într-o formulă de cap tractor cu remorcă. Cifrele anunţate de cei de la Mercedes în rezultatul acestei traversări sunt curioase şi foarte selective, însă.
Astfel, aflăm în primul rând că performanţa a fost realizată de un eActros 300 din clasa de 40 de tone. Camionul are trei seturi de baterii, fiecare de o capacitate de 112 kWh, cumulând 336 kWh în total. Această capacitate totală de stocare ar trebui să-i asigure camionului o autonomie de 220 km. Puţin pentru un camion din clasa de 40 tone, bineînţeles, or, asta ar însemna pauze de încărcare la fiecare circa 2 ore şi jumătate. Încărcarea poate avea loc cu până la 160 kW putere, iar în ceva mai mult de o oră bateria poate ajunge de la 20 la 80%.
Ei bine, în traversarea pasului Arlberg, realizată acum, camionul a parcurs o distanţă total de 111 km, trecând prin Bludenz, Stuben, St. Anton am Arlberg şi Lech, atingând o altitudine maximă de 1.800 km. Paradoxal, dar Mercedes nu anunţă două cifre esenţiale în urma testului — care a fost consumul camionului la final şi dacă acesta a avut încărcătură în remorca sa sau a fost gol.
În acelaşi timp, Mercedes anunţă că la finalul rutei bateria avea încă 40% disponibile, după ce a recuperat 180 kWh de energie în coborâre şi nu a încărcat deloc pe parcurs. Deci putem prezuma că la final, după 111 km parcurşi, s-au consumat 60% din baterie, ceea ce înseamnă 60% din 336 kWh, rezultând în circa 200 kWh consumaţi pentru 111 km sau un consum mediu de 180 kWh/100 km.
Ştiind că la final bateria mai avea 40%, ceea ce înseamnă circa 134 kWh, după ce pe toată distanţa s-au recuperat 180 kWh de energie, putem prezuma destul de sigur că în vârful traseului, la 1.700 metri altitudine, camionul avea bateria pe linie roşie, după nici 100 km parcurşi. Tocmai de asta, putem concluziona, Mercedes nu a ales un pas montat de altitudine mai înaltă, ci unul mai modest, cu mai puţine porţiuni sinuoase.
Iar dacă acest camion mai era şi gol, atunci rezultatul e de-a dreptul îngrijorător. Iar ca să nu facem doar concluzii indirecte din cifrele comunicate selectiv, le-am expediat celor de la Daimler o solicitare directă pentru cifre exacte în parametrii cheie. Imediat ce vom obţine un răspuns, vom reveni cu o completare.
0
1,704
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!