Pentru că maşinile electrice sunt mai grele, şoferii de camioane din SUA cer creşterea limitei de greutate la transportare

9 Octombrie 2022, 20:07
Redacţia PiataAuto.md
Maşinile electrice sunt tot mai populare, iar bateriile lor sunt tot mai mari, pentru a asigura o autonomie cât mai mare. Asta dă, însă, un efect mai puţin vizibil la transportarea lor de către camioanele care le livrează de la fabrici sau din porturi spre showroom-uri. Pentru că sunt mai grele, acele camioane ajung mai repede la limita de greutate maxim admisă, iar astfel pot transporta mai puţine maşini electrice faţă de cele pe benzină sau diesel.
Dacă un SUV pe benzină cântăreşte între 1.700-2.200 kg, cele mai multe având sub 2 tone, atunci un SUV electric ajunge adeseori de 2,2 tone, iar uneori depăşeşte şi 3 tone greutate. Şi aici nu menţionăm campionii la greutate din SUA, precum Rivian R1S de 3,1 tone sau Hummer EV de 4,2 tone! În SUA, limita maximă de greutate a unei remorci de camion în regim de cap tractor este de 80.000 lbs, echivalentul a 36,3 tone. Respectiv, scoţând masa remorcii, e una când împarţi diferenţa rămasă la maşini de 1,7-2,0 tone şi e cu totul altceva când trebuie s-o împarţi la maşini de 2,5-3,0 tone sau mai mult. Şoferii de camioane din SUA spun că în medie, un automobil electric transportat de ei e mai greu cu 450-725 kg faţă de unul cu motor cu ardere internă.
Tocmai de asta, ei cer acum autorităţilor federale americane creşterea masei maxime admise pe remorcă de la 80.000 lbs la 88.000 lbs, ceea ce ar însemna până la 40 tone pentru remorcă. Aceştia spun că în caz contrar, va fi nevoie de şi mai multe camioane pentru a transporta acelaşi număr de maşini, iar la nivel de ţară asta ar însemna întârzieri de livrări şi perturbări în lanţurile logistice. Aceştia mai menţionează că standardele actuale de greutate şi limite pentru camioane au fost aprobate încă în 1975, prin urmare, în contextul noilor realităţi şi a noilor caracteristici tehnice ale maşinilor electrice, ar fi nevoie de limite simţitor mai mari şi pentru camioanele care le transportă.
N-ar însemna asta, însă, şi noi standarde de construcţie a drumurilor, care să facă faţă greutăţilor mai mari, cel puţin dacă nu imediat, atunci în timp? E un efect advers curios, deci, pe care încep să-l aibă maşinile electrice grele. În acelaşi timp, nu putem să nu menţionăm că există deja semnale de la mai mulţi producători care spun că ar fi cazul să limităm mărimile bateriilor şi să gândim maşinile electrice într-un mod mai eficient, cu un consum mai mic şi o greutate redusă.
0
1,755
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!